ההצעה של מקלב

ועדת שרים תדון בחוק 'מצלמה לכל מכת"ז'

ועדת שרים לענייני חקיקה תדון הבוקר בהצעת החוק של ח"כ אורי מקלב, הצעה המבקש לחייב להתקין מצלמה על כל מכת"ז משטרתי בכדי לאפשר הגשת תביעה אזרחית (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מצלמה לכל מכת"ז: ח"כ אורי מקלב הגיש לאחרונה הצעת חוק המחייב התקנת מצלמה על כל מכת"ז משטרתי בכדי שיהיה ניתן לעקוב אחר פעילותו ובמידה ופעל שלא כדין יהיה ניתן להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה.

הצעת החוק של ח"כ תעלה הבוקר לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה בראשותו של שר המשפטים גדעון סער. לדברי מקלב: "מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה לאור התנהלות המשטרה ואליה הצטרפו חברי כנסת רבים".

כאמור, הצעת החוק מבקשת לקבוע כי בכל פעולת מכתזית משטרתית יתועד פעילותה בכדי לבחון את התנהלות השוטריםץ יצויין כי למרות שנהלי המשטרה מסדירים את הפעלת המכת"זית, באופן מידתי כדי לא לפגוע בחפים מפשע.

לדבריו, מתלונות רבות שהגיעו אל לשכתו עולה שבמקרים רבים השוטרים לא פועלים בהתאם לנהלים ופוגעים פגיעה קשה ובלתי מידתית במפגינים ובעוברי אורח בלתי מעורבים שעברו לתומם ברחוב, ובמקרים רבים אף בקשישים וילדים - בניגוד לנוהל המשטרתי.

בנוסף, מציינים בלשכת ח"כ מקלב, במקרים רבים המשטרה משתמשת בנוזל עם ריח רע, 'בואש', שמותז בניגוד להנחיות גם לעבר בתים וחצרות, כאשר הריח נותר באוויר במשך ימים רבים ופוגע באלפי תושבים חפים מפשע. הצעת חוק זו מבקשת לקבוע בחוק שבכל הפעלת מכת"זית, תופעל באופן אוטומטי מצלמת וידאו שתתעד את פעולת ההתזה.

מקלב מציין כי הפעלת המצלמה נועדה: "בכדי שאדם שטוען שהוא ניזוק מהפעלת המכת"זית, יוכל לדרוש מהמשטרה את צילום הוידאו, כך שבמקרה בו המשטרה לא פעלה כדין, יהיה ניתן להגיש תלונה למח"ש וכן תביעת נזיקין לבית המשפט. מדובר בהצעת חוק חשובה מאין כמותה לאור התנהלות המשטרה ואליה הצטרפו חברי כנסת רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר