המשבר בקואליציה

רע"מ תחרים את ההצבעה על פיזור הכנסת

מנסור עבאס החליט כי סיעתו תמשיך להחרים את דיוני הכנסת במחאה על ה"תוקפנות ישראלית במסגד אל-אקצא". המשמעות: רוב להצבעה בטרומית על חוק פיזור הכנסת (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ עבאס בכנסת (צילום: יונתן זינלד, פלאש 90)

סיעת רע"מ הודיעה כי ככל הנראה חבריה לא יתייצבו גם השבוע להצבעות במליאת הכנסת, כולל על ההצבעה לפיזור הכנסת שהאופוזיציה מבקשת להגיש בקריאה טרומית ביום רביעי, כך מדווח העיתונאי עמית סגל ב'חדשות 12'.

החלטת רע"מ להחרים את פעילות הקואליציה התקבלה בשל האירועים בהר הבית. בהודעת המפלגה בחודש שעבר נאמר כי הסיעה מקפיאה את החברות בקואליציה בשל "התוקפנות ישראלית במסגד אל-אקצא".

באופוזיציה ידונו בימים הקרובים האם אכן להביא את הצעת החוק לקריאה טרומית, בשל החשש שרע"מ עושה תרגיל לאופוזיציה, שכן אם הצעת החוק נופלת - לא יהיה ניתן להגישה פעם נוספת במשך חצי שנה, כך על פי תקנון הכנסת.

כזכור, עבאס פרסם אמש פוסט ערבית לפיו מי שיכריע את גורל ממשלת בנט-לפיד יהיה מלך ירדן: "אנחנו לא מתייחסים להדלפות ולשמועות חוזרות ונשנות מגורמים פוליטיים רשמיים ולא רשמיים. עמדת רע"מ בקואליציה בנוגע לסוגיית הר הבית, תיקבע על סמך תוצאות ישיבות הוועד הבינלאומי הירדני-ישראלי".

יו"ר רע"מ הוסיף: "כל עמדה אחרת היא התעסקות ומסחר פוליטי בנושא הקדוש הזה. הודעתי להנהגת הממשלה (ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי) על עמדה ברורה וקטגורית זו, לאחר פגישת הייעוץ שלי עם הוד מלכותו המלך עבדאללה השני לפני שבועיים".

עבאס הוסיף וכתב: "כמו כן, אני מאשר כי הדרישות והעמדות בנוגע להר הבית נקבעות ומנוהלות על ידי הוד מלכותו המלך עבדאללה השני, מלך הממלכה ההאשמית של ירדן, השומר של מסגד אל-אקצא המבורך ומגן הדת בירושלים. עם ההצהרה המתמדת שהפתרון הסופי הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגדה המערבית ובעזה, עם ירושלים הקדושה כבירתה, עם מסגד אל-אקצא בלבו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר