תקציבים למכורים

עימות סוער בממשלה • ליברמן: "אני קטנוני"

אחרי שבתקווה חדשה השיקו את התוכנית הלאומית למאבק בהתמכרויות, התקוטטו בישיבת הממשלה השרים גדעון סער ואביגדור ליברמן - בנוגע לתקציבי התוכנית (חדשות, פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

אחרי שבמפלגת 'תקווה חדשה' השיקו היום (ראשון) את התוכנית הלאומית למאבק בהתמכרויות, העיתונאית אנה ברסקי חושפת ב'מעריב' התקוטטות בין סער לליברמן בנוגע לתקציבי התוכנית.

כזכור, במצע הבחירות שלה התחייבה תקווה חדשה על התוכנית ודרשה להכניס את הנושא להסכמים הקואליציוניים, וכך סוכם. בהמשך, סער דרש כי התקציבים יהיו גבוהים יותר וצמודים למדד אך ליברמן התנגד, בעקבות כך התפתח עימות בין השניים היום במהלך ישיבת הממשלה.

סער האשים: "אין משהו שאגף תקציבים לא מנסה לשחוק בימים אלו. לכן אני אומר לפרוטוקול: הכסף זה כולל גם תקציב שנקרא ׳קידומים׳ זה היה במצע שלנו ובהסכם הקואליציוני שלנו".

ליברמן מצידו התנגד והודיע כי לא יאפשר את העלאת התקציבים: "כל יום מגיעות דרישות תקציביות במאות מיליונים", טען. "כשמריחים בחירות באות דרישות כאלה. לנושא הזה יש 85 מליון ש"ח ולא יותר".

סער השיב וטען כי "אגף תקציבים עובד בצורה קטנונית", אך ליברמן לא נרתע והשיב בחריפות: "זה לא אגף תקציבים - זה אני".

כזכור, במסגרת החלטת ועדת השרים לענייני חקיקה שקיבלה תוקף של החלטת ממשלה, הוחלט על הקמת ועדה בין משרדית לקידום מערך הטיפול בהתמכרויות ובחינת העברת האחריות לקופות החולים. בהתאם, מונתה ועדה בין-משרדית שמטרתה לפעול לבחינת ומיפוי אוכלוסיית המכורים הנצרכים לשירותי גמילה מהתמכרויות.

85 מיליון ש״ח יוקצו בהחלטת הממשלה שתובא הבוקר לאישור, ויכנסו לבסיס התקציב. ההחלטה תביא להעברת הטיפול לקופות החולים, מה שיעניק למטופלים שירות זמין יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר