האתר קרס

התנפלות על כרטיסי מירון: רבבות כרטיסים נרכשו תוך שעות

שעות ספורות אחרי שנפתחה ההרשמה לרכישת כרטיסים להילולה במירון, אזלו כ-60 אלף כרטיסים. בשעות הראשונות האתר קרס, ובתוך מספר דקות חזר לפעולה (אקטואלי, חרדים)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מירון תשפ"א (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

התנפלות על הכרטיסים למירון: אמש (בין ראשון לשני), מעט לאחר השעה שבע בערב, נפתחה מכירת הכרטיסים להילולת הרשב"י בהר מירון - שנה אחרי האסון הכבד. בתוך מספר שעות נרכשו כמעט שישים אלף כרטיסים.

כחצי שעה לאחר שנפתחה ההרשמה, קרס האתר. כעבור מספר דקות חזר לפעולה. עד השעה תשע בערב נרכשו כ-48 אלף כרטיסים. בשעה 22:16 נמסר עדכון כי נרכשו 52,452 כרטיסים. במהלך הלילה המספר עלה משמעותית.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', השנה, בעקבות האסון הכבד שאירע בל"ג בעומר האחרון בסמוך לציונו של הרשב"י, ובו קיפדו את חייהם 45 יהודים שהגיעו להתפלל בהיכלו של התנא, בעל יום ההילולא, יחולו שינויים מרכזיים בהילולה במירון.

בין יתר השינויים שיתרחשו השנה בערב, יבלוט נושא הכרטיסים. הכניסה תתאפשר רק לאלו שרכשו כרטיס מראש, לשעות מסוימות. המטרה היא לווסת את כמות המתפללים ולדעת בכל רגע נתון כמה מתפללים נמצאים בהר.

אתמול, כפי שדווח ב'כיכר השבת', הגיעו נציגי הפרויקטור של מירון, צביקי טסלר - מני חדד ואריק יקואל - לפגישה במשרדי בית הדין של העדה החרדית ברחוב שטראוס בירושלים, כדי לדון על ענייני מירון. הצדדים לא הגיעו להסכמות. ביציאה מהפגישה, הנציגים הותקפו על ידי קומץ קיצוניים.

ל'כיכר השבת' נודע כי השליחים הוזמנו לדבר עם רבני העדה החרדית, בנושא שיתוף הפעולה עם הרשויות, כאשר הם העלו שתי דרישות מרכזיות. הדרישה הראשונה הייתה, שמה שקורה השנה יהיה חד-פעמי, מכיוון שהם פוחדים שזה יהיה בשליטת המדינה כל שנה, בנוסף, הפריע לרבני 'העדה', טקס הזיכרון.

הנציגים, שוחחו עם הרבנים, במשך למעלה משעתיים, אך למרות הרצון הטוב, הצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות שתהיינה מקובלות על הפרויקטור ועל 'העדה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר