לקראת הפלת הממשלה?

שידור חי: פתיחת מושב הקיץ של הכנסת

ברקע המשבר הקואליציוני החריף, מושב הקיץ של הכנסת יפתח בשעה 16:00, כאשר הקואליציה צפויה לעלות רק חוקים שהם בטוחים שהם יעברו • עדכונים שוטפים • צפו (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פתיחת מושב הקיץ (צילום: ערוץ כנסת | דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ'/דני שם טוב)

מושב הקיץ של הכנסת נפתח בשעה זו (שני), כאשר ראשון הדוברים הוא יושב ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, "כיכר השבת" מעביר את פתיחת הכנס בשידור חי.

נתניהו פתח ואמר: "הממשלה הנוכחית משותקת, היא במשבר עמוק. היא לא מחליטה, לא יוזמת ולא נלחמת בטרור. המדיניות לא נקבעת בלשכת רה"מ בירושלים או במבצר ברעננה - אלא במועצת השורא".

דברי הפתיחה של מיקי לוי

"ישראל דואבת ואבלה. ישראליות וישראלים נרצחו באכזריות נוראה שאין מילים לתארה. היום בשעה 16:00 אחה״צ לפני 50 שנה, אני זוכר איפה הייתי עם חבריי לסיירת מטכ״ל. פרצנו למטוס סבנה החטוף בנמל התעופה בלוד ושחררנו את בני הערובה. עד היום יש לי צלקת שמזכירה לי את היום הזה למקרה שאני שוכח אותו. היום המצב שונה בתכלית ממה שהיה בעבר - הממשלה הנוכחית משותקת. היא במשבר עמוק. היא לא מחליטה, לא יוזמת, לא נלחמת בטרור. המדיניות לא נקבעת במעון רה״מ בירושלים והיא גם לא נקבעת בארמון או במבצר ברעננה, היא נקבעת אצל מועצת השורא. מי שיושב בממשלה עם תומכי חמאס לא יכול להילחם בחמאס. מילא שאתם בממשלה בוחרים לא לצאת לרחוב ולשמוע ביקורת, זאת הבעיה שלכם, אבל זה שאזרחי ישראל מפחדים לצאת לרחוב זאת הבעיה של כולנו. אזרחי ישראל חיים היום בפחד".

דבריו של נתניהו

"נפתלי בנט, בלי מנדטים בלי רוב בכנסת ובלי תמיכה ציבורית, לא יכול להילחם בטרור. בראשות הממשלה עומד מי שהפר את כל הבטחותיו, הונה את בוחריו ולא עושה דבר מלבד להיאחז בכיסא. הוא צריך ללכת הביתה עוד היום. מה היו אומרים אם אני הייתי ראש הממשלה עם חמישה מנדטים - יותר נכון, נכון לעכשיו חמישה מנדטים. נפתלי, זה נגמר. אי אפשר לרמות את הפיזיקה של הפוליטיקה".

נתניהו גיחך ואמר: "יש עכשיו תוכנית ריאליטי חדשה: מי יהיה ראש ממשלת המעבר - בנט או לפיד? המשחק הזה מתנהל על חשבון עתידנו ועצם קיומנו".

מאיר פרוש עלה לדבר אחרי נתניהו ואמר: "היו גורמים מקצועיים במשרד התקשורת שהתנגדו לרפורמת השר הנדל, אך הוא סירב להקשיב להם".

השר זאב אלקין, תקף בחריפות את נתניהו ואמר: "ראש האופוזיציה נאם פה לפני דקה, ועכשיו ברח מהמליאה, אבל אני לא מופתע מזה. הוא זורק את דבריו ובורח כי הוא מפחד לשמוע תשובה".

דבריו של אלקין

ח"כ דוד אמסלם מפריע לאלקין לדבר וקורא קריאות ביניים: "תחזיר את השוחד שלקחת. אתה השקרן הכי גדול בכנסת. קפצת חמש מפלגות כבר", היו"ר מיקי לוי, קורא לו שלוש פעמים ומוציא אותו החוצה. כאשר אלקין משיב: "לפעמים אמסלם הוא ההוכחה הטובה ביותר שחזון נתניהו הוא חזון עם מחיר ציבורי גדול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר