"אין לממשלה סיעתא דשמיא"

הגר"ד יוסף: "מבקש מהציבור לא לעלות למירון, אני חושש"

חבר ה'מועצת', הגר"ד יוסף, קורא לציבור שלא להגיע השנה לציון הרשב"י במירון במהלך יום ל"ג בעומר: "זה ביטול תורה. לממשלה אין סיעתא דשמיא, אני חושש מאוד מהתוצאות" • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

הגאון רבי דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, התייחס במהלך שיעורו השבועי בבית המדרש 'יחווה דעת' בירושלים להילולת התנא רבי שמעון בר יוחאי בל"ג בעומר במירון וקרא לציבור שהשנה לא להגיע למירון.

בפתח דבריו פנה הגר"ד יוסף לציבור: "אני מאוד מבקש מכל הציבור לא לנסוע השנה למירון, אני חוזר ואני אומר - אני מבקש מכל אחד ואחד מישראל, בבקשה, השנה לא לנסוע למירון.

"אתם יודעים יפה מאוד שאבי מורי זצ"ל - הוא מעולם לא החזיק מהעניין הזה לנסוע למירון בדור שלנו, הנסיעה למירון יש לה יסוד קדוש מאוד, אין ספק, רבינו האר"י הוא זה שייסד את הדבר הזה. אבל כבר דור שלם שאנחנו יודעים שרבבות נוסעים לשם..

"שלא נדבר על מה שקורה בדרך, מתעכבים שמונה שעות כדי להגיע, שורפים יום שלם, זה מה שרוצה רבי שמעון בר יוחאי? ביטול תורה כזה גדול? רשב"י לא היה מעדיף שנקדיש את הלימוד תורה שלנו ביום הזה לעילוי נשמתו? שלא נלמד את דברי תורתו. למה צריך את כל הנסיעה הזאת?".

חבר המועצת הוסיף: "השנה מנסים לעשות כל מיני הסדרים כדי שלא יהיה מה שהיה בשנים קודמות, שלא יהיה אסון נורא כמו שקרה שנה שעברה, חס ושלום. מצאו כל מיני 'פתרונות', אתם יודעים שזה לא יפתור את הבעיות.. בעיות יהיו. זה בכלל לא פשוט, אנשים יצטרכו לעמוד בשמש, בחום, בצפיפות.

"יש השנה ממשלה כזאת שעושה את כל ההסדרים האלו, יכול להיות שהם עושים את מה שצריך לעשות, אבל אנחנו יודעים שלממשלה אין סיעתא דשמיא, אין להם, אז אני חושש מאוד מאוד מהתוצאות. בעז"ה לא יהיה אסון, מתפללים שלא יהיה אסון. אבל גם אם לא יהיה אסון, האם זה שווה? זה הפך להיות מצוות עשה?".

בסיום דבריו הוסיף: "אבא שלי אמר לי כמה פעמים שמעולם הוא לא היה בל"ג בעומר במירון, גם אני ב"ה לא הייתי, זה כמו קבלה מאבא שלי. ללכת כמה פעמים בשנה, לבקר ולהתפלל, למה לא . אבל דווקא ביום הזה? עדיף שלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר