פרק ראשון | צפו

שליח 'כיכר השבת' דודי רובינשטיין מדווח ומתעד: דובאי וחרדים

לראשונה משתתפים בתערוכת התיירות הגדולה ישראלים וסוכני תיירות כשרה. אורח לשכת התיירות דובאי ושליח 'כיכר השבת' לתערוכה, דודי רובינשטיין, יצא לתערוכה ומדווח בפרק ה-1, על חרדים והעיר הפופולרית (TV)

דודי רובינשטיין | כיכר השבת |
דודי רובינשטיין בתערוכה (צילום: חו"ל מהודר)

תערוכת התיירות הגדולה ביותר בעולם הערבי - ATM, נערכת השנה לראשונה עם נציגי מדינת ישראל ועם סוכני תיירות כשרה.

לשם כך, יצא שליח 'כיכר השבת', יועץ התיירות החרדי הוותיק דודי רובינשטיין, במיוחד לדובאי שבאיחוד האמירויות - שם נערכת התערוכה, כדי לסקר את התערוכה מזווית חרדית עבור גולשי 'כיכר השבת'.

יצוין, כי לתערוכה מגיעים כל מי שמתעניין בתיירות בעולם הערבי ובדגש על המפרץ הפרסי.

כמעט שנתיים להסכמי אברהם המוצלחים, אכן ביתן אחר ביתן מתעניין באורחים מישראל, גם החרדים מרגישים רצויים ומבוקשים פה ולא סתם, להלן נתונים ואנקדוטות מעניינות על המגזר החרדי ודובאי.

• המגזר החרדי אוהב את דובאי, מרגיש נוח בדובאי ואינו מסתיר את הכיפה או את הציצית כמו לפעמים ב… שאנז אליזה בפריז או ברובעים מסוימים בבריסל וכו'...

• בדובאי יש כיום שבע מסעדות כשרות למהדרין. שתי מסעדות הן חלביות ומיועדות בעיקר לארוחות בוקר, וחמש מסעדות מיועדות לארוחת צהריים/ערב.

• מערכת הכשרות של חב"ד דובאי בראשות הרב לוי דוכמן שליח חב"ד באיחוד האמירויות, מעניקה השגחה צמודה במסעדות, מלונות, אירועי מדבר ויאכטות וכמובן סעודות שבת וחג. במקום יש גם מקווה טהרה מפואר (חסל סדר טבילה בים).

• לא רק חב"ד מעניקים צביון יהודי למקום, יש גם את הקהילה של הרב עבאדי שפונה יותר לדוברי צרפתית אנגלית, גם להם פעילות קהילתית, מערכת חינוך ובית כנסת עם סעודות שבת לקהילה. להערכת כותב השורות, עוד נראה עוד ועוד קהילות יהודיות פה, יחד שבטי ישראל.

• פרט מעניין הוא, שחתונת הקורונה הראשונה התקיימה בדובאי, לפני שהאולם הראשון בישראל חשב להיפתח, כפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת'.

בחתונה החרדית הראשונה; הגאון רבי שלום בער סורוצקין כבש את דובאי: "הבל הבלים" (צילום: מתוך אינסטגרם djmattdubb)

• השנה התקיימו סדרי פסח כשרים למהדרין בשבעה מלונות, של 5 יזמי תיירות למהדרין. מספר חסר תקדים גם למול יעדים ותיקים כמו איטליה ויוון. יחד עם זאת חשוב להדגיש, שהיו מספר מלונות, שבהם לא היו כלל ישראליים והם יועדו לאוכלוסייה חרדית שהגיעה מאירופה וארה"ב.

• מלבד המניין הרשמי הגדול במרינה, ראיתי מניינים בדובאי במרומי הבורג חליפה, במאהלי פאר במדבר, על יאכטות, בתערוכת אקספו העולמית, בגלובל וילג'. איפה לא…

• שש חברות תעופה טסות ישיר מתל אביב לאיחוד האמירויות עם ממוצע של 10 טיסות ביום! יותר קווים מניו יורק, היעד היהודי השני בגודלו בעולם.

אנקדוטה לסיום

עם חתימת הסכמי אברהם השתתפתי בסיור העיתונאים הראשון באבו דאבי, עוד לפני שהסדירו רשמית את כניסת הישראלים לאיחוד האמירויות.

אורח לשכת התיירות דובאי ושליח כיכר השבת לתערוכה

נציג משרד התיירות של אבו דאבי הודיע לי בהכרזה חגיגית שבכל מלון בדובאי יהיה אפשרות לאוכל כשר, אייטם שחרך אז את המהדורות בישראל והכניס להיסטריה את בעלי המלונות.. אבל, תוך זמן קצר הם הבינו שלא כולם בישראל מקפידים על שלוש תפילות ביום במניין..

עם איזה אייטם נחזור מתערוכת התיירות ATM דובאי? הראשונה שישראל משתתפת בה רשמית, על כך ועוד בפרקים הבאים מהתערוכה הגדולה, יש למה לחכות...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר