נוף עוצר נשימה

בדרך למירון קופצים לג'רמק | מסלול שווה במיוחד!

הרי מירון - הם מהאזורים היפים ביותר בישראל. תוכלו לצפות בחרמון, בגליל, בכינרת ואפילו בחיפה. הכירו את אחד המסלולים הכי בסיסיים ויפים שתפגשו בצפון הארץ (תיירות)

הר מירון (צילום: שטארסטוק)

קשה שלא לקשר את הר מירון לרשב"י, ובמיוחד בתקופה שלפני ל"ג בעומר, אולם בסמוך לציון הרשב"י תוכלו לראות את אחד ההרים המפעימים ביותר שקיימים בארץ ישראל - הג'רמק.

בפסגת הר מירון, קיים מסלול הליכה כייפי עם נוף עוצר נשימה, ועם תצפית כמעט לכל מקום שתרצו. המסלול מגוון, ועובר בחלקו בין עצים - ובשל כך קיים סיכוי רב שכבר הייתם במסלול הזה בגילאי בית הספר, אך גם אם כבר עשיתם את המסלול פעם אחת, קשה שלא ליהנות ממסלול כזה גם בפעם העשירית.

הצמחייה במקום מגוונת, ובשל העובדה שהמקום אינו מתאים למגורים - כמעט ולא פגעה בו יד האדם. למרבה הצער - עטיפות של ממתקים מהטיול השנתי אתם דווקא עלולים למצוא בקלות.

תוכלו לבחור בכמה מסלולים, חלקם עגולים ולחלקם תצטרכו להגיע ב-2 רכבים, אך בשל המורכבות נציע לכם את המסלול העגול בלבד. המסלול מוגדר כטיול למיטבי לכת, ולא מומלץ ללכת בו לאחר הגשם בשל סכנת החלקה. זמן ההליכה תלוי בכם - וכנראה שהוא ינוע בין 4.5 ל-6 שעות. המסלול מתחיל בעליה תלולה, אולם אם תשרדו אותה - המשך המסלול צפוי להיות נח יותר.

אז איך מתחילים?

בין הר מירון לישוב כפר שמאי, על כביש 866 - באחד העיקולים החדים תמצאו את "חניון מירון". חפשו דרך המסומנת בסימון כחול (וכן בסימון של שביל ישראל - לבן-כחול-כתום), וצעדו לצדו של נחל מירון. לאחר קילומטר של עליה קשה - תגלו שהשביל מתפצל: תוכלו להמשיך עם המסלול הכחול (ימינה), או לפנות שמאלה ולהמשיך על פי התוואי של שביל ישראל. אתם יכולים לבחור באיזו דרך שמתחשק לכם - השבילים גם כך יתחברו בהמשך.

לאחר שתסיימו את העלייה הקשה - השביל הכחול ישוב ויתאחד עם שביל ישראל, ותגיעו ל'עין זבד' - מעיין שנשפך לתוך בריכה שמליאה בתקופת הגשמים.

לאחר הליכה של חצי ק"מ בשביל ישראל - תוכלו לראות בצד ימין מעין מערה קטנה שנוצרה בעקבות הגשמים - מערה שכמותה תראו במקומות נוספים על ההר. בהמשך תגיעו לשביל עפר המסומן בסימון ירוק, תעברו בין מטעי תפוחים. תמשיכו עם שביל ישראל כמה ק"מ נוספים עד שתגיעו לחניון 'פסגת הר מירון'.

מחניון הפסגה תוכלו לבחור בשביל האדום - ולבצע סיבוב על פסגת הר מירון ולהגיע לתצפית מרהיבה על ההר. בהמשך - המסלול האדום יוביל אתכם בחזרה לחניון פסגת הר מירון ולהמשיך את המסלול. תוכלו כמובן לוותר על העיקוף הנוסף - תלוי בכם.

ביציאה מחניון 'פסגת הר מירון' - חפשו את השביל השחור שיוצא בסמוך למסלול האדום - תגלו שביל מהמם ומוצל העובר בין העצים הסבוכים.

לאחר כמה ק"מ, תגיעו ליישוב מירון ותוכלו אף לראות את בית הכנסת העתיק של מירון (בסמוך לישיבת בני עקיבא) וכמובן שזה הזמן לגשת לקבר הרשב"י הנמצא בסמוך...

בהמשך - חפשו את השביל השחור בסמוך לבית הכנסת העתיק - והשביל ייקח אתכם לאורך כמה מאות מטרים עד לחניון שבו השארתם את הרכב. ייתכן שתתקשו למצוא את השביל - ותאלצו לבקש עזרה מהתושבים המקומיים. אם ממש תתקעו תמיד תוכלו לתפוס טרמפ של דקה נסיעה מכל מי שיוצא ממירון...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר