הרג העיתונאית - במליאת הכנסת

בנט: "לא לזהם את החקירה"; נתניהו: "בנט תתבייש" • צפו

רה"מ בנט, עלה היום לנאום במליאת הכנסת והתייחס למה שקרה הלילה בג'נין, 'אנחנו צריכים לקיים חקירה אמיתית • נתניהו תקף: "תתבייש, מעולם לא חשבנו להכניס את עבאס לקואליציה"; צפו (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ובנט נואמים היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

ראש הממשלה נפתלי בנט, נואם בשעה זו (רביעי) במליאת הכנסת, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, נאם מיד אחריו ותקף אותו בחריפות. "כיכר השבת" מעביר את הנאומים בשידור חי.

הנאום של בנט

"בפתח דבריי", אמר ראש הממשלה, "אני מבקש להתייחס לאירועי ג'נין. בשעות הלילה יצאו כוחות צה"ל לפעולה נרחבת בצפון השומרון כחלק מהמאמץ של מדינת ישראל לבלום את גל הטרור הרצחני. במהלך הפעולה ירו חמושים פלסטינים אש לא מדויקת, לא מבוקרת ולא מובחנת. כוחותינו, כוחות צה"ל, השיבו לעבר מקורות האש, והם ירו בצורה מדויקת ככל הניתן, מובחנת ואחראית".

"בחילופי האש נפגעה ונהרגה באופן מצער עיתונאית אל ג'אזירה – הגברת שירין אבו עאקלה", אמר בנט והסביר את העמדה הישראלית, "ברשות הפלסטינית מיהרו להאשים את ישראל, ויו"ר הרשות הטיח בישראל האשמות לא מבוססות, עוד בטרם חקירה. על פי הנתונים הראשוניים שבידינו, ישנו סיכוי לא מבוטל שהעיתונאית נפגעה בכלל מירי הפלסטינים החמושים, אך על מנת להגיע לאמת – אנחנו צריכים לקיים חקירת אמיתית, והפלסטינים בשלב הזה מונעים זאת. בלי חקירת אמת לא נגיע לאמת".

בנט, היום במליאה

עוד הוסיף בנט, "ישראל קראה לפלסטינים לבצע ניתוח פתולוגי משותף בהסתמך על כל התיעוד ועל כל הממצאים הקיימים, כדי להגיע לחקר האמת. הפלסטינים כאמור מסרבים, ואני מצפה מהם לשתף פעולה ובמיוחד להימנע מפעולות שעלולות לזהם את החקירה. את האירוע בג'נין יש לראות בהקשר רחב: מזה כחודשיים אזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור רצחנית. המחבלים הפלסטינים יוצאים פעם אחר פעם לרצוח ישראלים בכוונת תחילה".

"המבצע בג'נין הלילה הוא חלק מסדרת פעולות יזומות שנועדו לקטוע את גל הטרור ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל.

אנחנו נחושים להמשיך עד להשגת המטרה ואנחנו מחזיקי את חיילי צה"ל, את אנשי השב"כ ואת השוטרים שמסכנים את חייהם לילה לילה, יום יום, כדי לשמור על חיינו". לאחר מכן, החל לדבר בנט על הרצל וחוזנו והשווה בינו לבין משה רבינו.

הנאום של נתניהו

"אני מבקש לתת גיבוי מלא ללוחמי צה״ל ומפקדיו, גם במאבק נגד הטרור וגם נגד התעמולה השקרית של הפלסטינים. אני מגנה את השקרים שמושמעים נגד חיילינו ולא רק אלה שבאים מצד הפלסטינים".

"אני מוחה בתוקף", הוסיף נתניהו, "נגד ההתבטאויות המבישות שנשמעו מבית נגד חיילינו, מצד חברי הקואליציה של בנט. תתביישו לכם. ההכפשות השקריות של נגד חיילינו, הכפשות שנשמעות מתוך הקואליציה, מוכיחות שוב שממשלה שתלויה בתומכי טרור לא יכולה להילחם בטרור. ממשלה שתלויה במועצת השורא של האחים המוסלמים לא מסוגלת להגן על אזרחינו ולשמור על חיילינו".

הנאום של נתניהו

נתניהו הוסיף ואמר: "הממשלה החלשה הזאת תלויה בחסדיה של מועצת השורא ששוללת את קיומה של המדינה היהודית. ממשלת החולשה והכניעה נכנעת לרע״מ פעם אחר פעם מול הניסיונות לרמוס את זכויותינו הלאומיות, אפילו בהר הבית, כי יש אולטימטום של רע״מ. בנט לפיד וגנץ לא עושים כלום נגד איראן. הסכם הגרעין המתגבש מהווה סכנה קיומית לישראל. חברי הממשלה ממלאים את פיהם מים, האימפוטנטיות שלהם מדהימה. היינו חזקים, תוך זמן קצר הפכנו לחלשים".

"כל אזרחי ישראל", קבע נתניהו, "כבר מבינים שממשלת החולשה הנוכחית לא מסוגלת להתמודד עם האיומים הגוברים עלינו. צאו לרחוב ותשמעו את הציבור. אל מול הטרור הרצחני, אל מול הסכנה האיראנית, אנחנו בכוננות ספיגה מתמדת".

נתניהו עבר לתקוף את בנט בנושא אחר, ואמר: "שמענו את נפתלי בנט מדבר על ״גן הפלגנות״ שכביכול טבוע בנו. איזו צביעות. המומחה הזה לגנטיקה שבחר להציג את נציגי רוב העם מהממשלה, את הליכודניקים, את החרדים, את המוסרתיים, את הציונות הדתית, ושהעדיף על פניהם את האחים המוסלמים ותומכי חמאס - הוא מבכה את האחדות האבודה בעם. די לצביעות הזאת. תחילה הוא עשה ״ברית האחים״ עם לפיד כדי להדיר את החרדים ועכשיו עשה את ״ברית האחים המוסלמים״ כדי להדיר את רוב העם. די לצביעות הזאת".

"אנחנו מעולם לא הכנסנו להכניס לממשלה או לקואליציה את מפלגתו של מנסור עבאס. מעולם. אמרנו להם לתמוך בבחירה ישירה של ראש הממשלה, מה שהיה מייתר את התלות שלנו בהם ובכולם. מעולם לא הסכמנו להיות תלויים בהם ולעולם לא נסכים להיות תלויים בהם! אבל אתם מרכינים את הראש, כוססים את הציפורניים וממתינים להחלטות של מועצת השורא", סיים נתניהו את נאומו..

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר