טרור ופוליטיקה

צבי יחזקאלי: סינוואר ועבאס חד הם במטרה

הפרשן לענייני הערבים, צבי יחזקאלי, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למנסור עבאס שחזר לממשלת בנט-לפיד ולגל הטרור הרצחני שגב את חייהם של 19 קורבנות (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: דודי פלוג)

הפרשן הבכיר לענייני הערבים של 'חדשות 13', צבי יחזקאלי, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס למנסור עבאס שחזר לממשלת בנט-לפיד ולגל הטרור הרצחני שגב את חייהם של 19 קורבנות. הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סגורים שבוע עם ישי כהן'.

לדבריו: "מנסור עבאס שותף לתפיסה שליהודים אין שום דריסה בהר הבית, ושום זכות, כמו שאמרו הירדנים. כל אחד עושה את זה בדרכו. יחיא סינוואר עושה את זה בג'יאהד ומנסור עבאס עושה את זה בג'יאהד שקט.

אתה אומר שיחיא סינוואר ומנסור עבאס חד הם?

"חד הם במטרה. בוודאי. סליחה שאני הורס פה לכולם את החגיגה. הוא היה רוצה בחלום הרחוק שלו, לראות אותי ואותך לא פה ושתהיה פה מדינה איסלאמית. זו מטרתה של תנועת האחים המוסלמים".

על השאלה האם העובדה שעבאס הקפיא את החברות בקואליציה בשל 'הפגיעה' בהר הבית מובילה גם היא להסתה, אמר יחזקאלי:: "בסופו של דבר כן. ברגע שמנסור עבאס עושה את המחאה שלו בתוך הממשלה,ה וא בא ואומר לסינוואר; אני לא משת"פ, אל תנזוף בי. זה משחק, הוא עושה את חלקו הקטן בדרך למאבק הגדול, והמאבק הגדול לרוב זה הסתה".

אתה עושה הקשר בין ההקפאה המקואליציה לבין הפיגועים

"ההקפאה אומרת אני עם 'אל אקצא', אני לא אומר שאני יעשה פיגועים, אבל אל אקצא שכבר מהללים אותה זה כבר סוג של הסתה, והסתה הזו גורמת לפיגועים.

"מנסור עבאס ראה שאפשר להיכנס לממשלה ב'אזרחי', בחינוך, בגן ילדים ואז הבין שאפשר לשחק על כל המגרש כי לא עוצרים אותו. הוא כעת בקואליציה כדי להפשיע בכל מצב, איפה שיאפשרו לו להיכנס.

"אני חושב שהכניסה של רע"מ לממשלה כתהליך אחרון, כקו תחנון, הראה לכולם שאפשר להיות יותר.. הנה אתה רואה, ראית ביום העצמאות כמה דיגלי אש"ף נתלו ברחבי מדינת ישראל. הממשלה הזאת בהתנהגותה מאפשרת הרבה דברים שלא התאפשרו קודם".

כאמור, הריאיון המלא, מחר בתוכנית 'סגורים שבוע'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר