אחרי משבר רע"מ

אחרי משבר רע"מ: ליברמן הציג לבנט ולפיד את תקציב 2023

שר האוצר נועד עם בנט ועם יאיר לפיד, בין ההצבעות במליאה, והציג בפניהם את תקציב המדינה המתוכנן, לאחר הודעת 'רע"מ' על הישארותה בקואליציה (אקטואליה, כלכלה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט, ליברמן ולפיד (צילום: לשכת ראש הממשלה)

שר האוצר אביגדור ליברמן נועד היום (רביעי) עם ראש הממשלה נפתלי בנט ועם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד והציג להם את תקציב המדינה לשנת 2023. בסיום הפגישה, שהתקיימה בלשכת ראש הממשלה בנט במשכן הכנסת, צייצו השלושה: "עובדים על תקציב למען אזרחי ישראל".

יש לציין כי במצב הקואליציוני הנוכחי, בו יש 60 חברים בלבד בקואליציית בנט-לפיד, אי אפשר להעביר את תקציב המדינה לפי שמדובר בחוק יסוד הדורש 61 תומכים. למרות זאת, מנהיגי המדינה מנסים לקדם את התהליך, מתוך תפיסה שהמצב הפוליטי יכול להשתנות שוב ויגיע הרוב הדרוש. אם מצב זה לא ישתנה והרוב הנדרש לא יגיע, הכנסת תתפזר מאליה במהלך חודש מארס 2023.

פגישת ראש הממשלה, שר החוץ ושר האוצר מגיעה מספר שעות לאחר שהמשבר הקואליציוני הנוכחי, שנמשך כבר יותר מחודש, באשר לאיומי רע"מ על פרישתה מהקואליציה, נפתר - לפחות לעת עתה - עם הודעת יו"ר המפלגה מנסור עבאס כי "הוחלט לתת הזדמנות נוספת לקואליציה ולממשלה". הבוקר פרסמנו ב'כיכר השבת' כי עבאס אמר לאנשיו שהישארות בקואליציה "לא תהיה בכל מחיר".

לפי לוח הזמנים שמתכנן ליברמן במשרד האוצר, תוך חמישה שבועות יוצג התקציב בישיבת הממשלה ויאושר על ידי השרים, לאחר שכבר נועד עם ראשי האגפים במשרדו, לקראת פגישותיהם עם פקידי משרדי הממשלה השונים.

לאחר שיאושר בממשלה, מצפים בקואליציה לאשר את התקציב בכנסת עד סוף כנס הקיץ, לפני תשעה באב, וכך תובטח סופית כניסת יאיר לפיד לכס ראש הממשלה - להוציא פיזור מוסכם של הכנסת לפני, שיכול להותירו בחוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר