ההכנות להילולה בשיאן

גורמים ב'עדה החרדית' לכהנא ובנט: "קבוצות חשות קיפוח, יצעדו רגלית"

ימים להילולת הענק בל"ג בעומר במירון, שנה אחרי האסון הכבד, גורמים ב"עדה החרדית" במכתב לשר הדתות ולראש הממשלה. "עלול לקרות ההיפך ממה שרוצים שיקרה" (חרדים)

שימי שפר | כיכר השבת |
ל"ג בעומר במירון (צילום: פלאש90)

שבוע להילולת ל"ג בעומר: גורמים בעדה החרדית החליטו לשלוח מכתב מיוחד לשר הדתות מתן כהנא, ואף לראש הממשלה בנט, בו כתבו על אודות סכנות וליקויים לטענתם שקיימים במירון, בצל ההתנהלות בשטח לקראת הגעת ההמונים.

במכתב שנשלח נכתב כי "מתוכניות ששודרו בתקשורת, שם התראיינו אנשים שממונים מטעמך על הבטיחות באתר, נראה שהמתכננים לא לקחו בחשבון תרחישים מסוימים, ומה שעלול לקרות הוא ההיפך הגמור ממה שכולנו רוצים שיקרה".

עוד כתבו בין היתר: "ידוע לכל, שאחת הסיבות שגרמו לאסון בשנה שעברה, היא קיום הדלקה אחת ויחידה בשעת לילה, כאשר השנה, לא רק שחוזרים על טעות זו, אלא מעצימים אותה עוד יותר ומקיימים רק הדלקה אחת ויחידה לאורך כל יום ההילולא, לצד כמובן האיסור לבניית טריבונות אשר נועדו לתת למשתתפים מקום קבוע, ללא דוחק ודחיפות שעלולות להיגרם מעמידה על פני הקרקע".

בנושא אחר נכתב כי "ישנם עשרות אלפי אנשים, שיגיעו להילולא בכל מחיר, כאשר כבר כעת נודע על יוזמות שונות של קבוצות וחסידויות אשר חשים תחושה של קיפוח, חלקן קהילות בעלי מסורת בעלת עשרות שנים בהגעה למירון, מה שעלול לגרום צעדה המונית של נשים וילדים לאורך קילומטרים רבים בצידי הכבישים וכו'".

יצויין כי במכתב הארוך ישנם נושאים נוספים שמוגדרים כבעייתים, כמו למשל התמודדות בשעת לחץ, או עמידה בתוך מסלול הבנוי בצורת נחש, והתגובה לדוחק אשר עלול להיווצר בשטח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר