"הורס את החגיגה"

הטרור ומנסור עבאס | צבי יחזקאלי בריאיון מרתק

גל הטרור האכזרי; הטבח הנוראי באלעד; ממשלה הנשענת על מנסור עבאס ותלויה במועצת השורא וההסתה סביב הר הבית • הפרשן הבכיר לענייני ערבים, צבי יחזקאלי, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (ביטחון)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: דודי פלוג)

בסיומו של שובע בו ישראל המתינה להכרעת מועצת השורא בה תלויה ממשלת בנט-לפיד, התארח הפרשן הבכיר לענייני ערבים של 'חדשות 13', צבי יחזקאלי, באולפן 'כיכר השבת' וסיכם את השבוע הפוליטי הדרמטי לצד גל הטרור האכזרי המכה בישראל. צפו בריאיון המלא.

קטע מהריאיון

לדבריו: "מנסור עבאס שותף לתפיסה שליהודים אין שום דריסה בהר הבית, ושום זכות, כמו שאמרו הירדנים. כל אחד עושה את זה בדרכו. יחיא סינוואר עושה את זה בג'יאהד ומנסור עבאס עושה את זה בג'יאהד שקט.

אתה אומר שיחיא סינוואר ומנסור עבאס חד הם?

"חד הם במטרה. בוודאי. סליחה שאני הורס פה לכולם את החגיגה. הוא היה רוצה בחלום הרחוק שלו, לראות אותי ואותך לא פה ושתהיה פה מדינה איסלאמית. זו מטרתה של תנועת האחים המוסלמים".

צבי יחזקאלי בריאיון לישי כהן

על השאלה האם העובדה שעבאס הקפיא את החברות בקואליציה בשל 'הפגיעה' בהר הבית מובילה גם היא להסתה, אמר יחזקאלי:: "בסופו של דבר כן. ברגע שמנסור עבאס עושה את המחאה שלו בתוך הממשלה, הוא בא ואומר לסינוואר; אני לא משת"פ, אל תנזוף בי. זה משחק, הוא עושה את חלקו הקטן בדרך למאבק הגדול, והמאבק הגדול לרוב זה הסתה".

אתה עושה הקשר בין ההקפאה המקואליציה לבין הפיגועים

"ההקפאה אומרת אני עם 'אל אקצא', אני לא אומר שאני יעשה פיגועים, אבל אל אקצא שכבר מהללים אותה זה כבר סוג של הסתה, והסתה הזו גורמת לפיגועים.

"מנסור עבאס ראה שאפשר להיכנס לממשלה ב'אזרחי', בחינוך, בגן ילדים ואז הבין שאפשר לשחק על כל המגרש כי לא עוצרים אותו. הוא כעת בקואליציה כדי להפשיע בכל מצב, איפה שיאפשרו לו להיכנס.

"אני חושב שהכניסה של רע"מ לממשלה כתהליך אחרון, כקו תחתון, הראה לכולם שאפשר להיות יותר.. הנה אתה רואה, ראית ביום העצמאות כמה דיגלי אש"ף נתלו ברחבי מדינת ישראל. הממשלה הזאת בהתנהגותה מאפשרת הרבה דברים שלא התאפשרו קודם".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר