מלחמה בסיעות החרדיות

משה גפני מאשים: אריה דרעי הביא את הסכמי אוסלו

יחסי דרעי-גפני לשפל נוסף: יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, מאשים הערב כי יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הוא האחראי להסכמי אוסלו, וזה לאחר שנים שדרעי נאבק בטענות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דערי ומשה גפני בימים טובים יותר (צילום: מרים אלסטר- פלאש90)

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני, תוקף הערב (חמישי) בחריפות את יו"ר ש"ס, אריה דרעי, ומאשים אותו שהוא זה האחראי להסכמי אוסלו.

המתיחות בין דרעי לגפני החלה עם דבריו של גפני כי יש להקים ממשלה ימנית עוד בכנסת הנוכחית גם במחיר של ויתורים, לצד קריאה לחשבון נפש. גפני רמז כי ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, ייצטרך לוותר על ראשות הממשלה בכדי שתוקם ממשלת ימין.

המתיחות הגיעה לשיא עם הגעתו של יו"ר 'יש עתיד', השר יאיר לפיד, לחגיגת יום ההולדת לח"כ גפני בחדר סיעת 'יהדות התורה'. דרעי הורה לחברי הכנסת של ש"ס שלא להשתתף בחגיגה ואף תקף את התנהלותו של גפני.

ב'דגל התורה' מאשימים כי אריה דרעי ואנשיו הם אלו שעומדים מאחורי התדרוכים כי גפני כביכול 'פוזל' לממשלת בנט-לפיד, לשיתוף פעולה מבחוץ ואף לאפשרות של כניסה לקואליציה.

הערב הגיב גפני בחריפות לדרעי והאשים אותו שהוא הוא זה שהלך עם השמאל והביא להסכמי אוסלו. בריאיון לאבי מימרן ב'קול חי' התבטא גפני: "למה מישהו מעלה בדעתו שאני אלך עם הטיפשים והרשעים האלה, מי שאומר כל הזמן שאני ילך עם השמאל הלך איתם בעצמו והביא את אוסלו".

גפני הוסיף: "תקפו אותי בימים האחרונים שאני הולך כביכול עם לפיד, אמרתי לעוזרים שלי אל תדאגו ככל שינקפו הימים יתקפו אותי עוד יותר, יפסיקו כשאני לא אצליח".

יצוין כי גפני האשים את דרעי בנושא הרגיש ביותר בש"ס. במהלך העשור האחרון התראיין דרעי מספר פעמים והכחיש כי הוא זה שאחראי להסכמי אוסלו. במקביל, דרעי התקרב לחוגי הימין ואף פיתח קשר של ידידות עם ח"כ איתמר בן גביר.

בתגובה לדבריו של גפני, אמר יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי: "בתחילת השבוע גפני טען שלפיד לא הוזמן ליום הולדת ואז התברר שכן. לאחר מכן אנחנו שומעים על פגישות שנערכות בבית דגל התורה עם 'יש עתיד', מעניין מה הדבר הבא שנשמע. לא מאוחר להגיד טעיתי, ואכן גפני מוזמן ללמוד מדרעי איך מתנהלים מול האנשים שרוצים להרוס את היהדות וכל דבר שבקדושה".

ח"כ משה ארבל הגיב: "מר גפני. כשהכחשת שנפגשת עם שר מיש עתיד במשרדי דגל התורה ובסוף התברר שכן היתה פגישה אמרו לי שהיית נבוך. כנראה שהדיוק אצלך התחיל קצת לתעתע. אז אני כאן בכדי לסייע עם עובדות: דרעי מעולם אבל מעולם לא תמך ולא הצביע בעד אוסלו. ובממשלת השמאל של אהוד ברק אתה היית חבר בקואליציה. מצטער שהעובדות הורסות לך את הסיפורים".

ח"כ אוריאל בוסו בתגובה לדבריו של גפני: "יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי לא זז ימין ושמאל מדעתם של גדולי ישראל מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן שליט"א, עוגת יום הולדת אחת הצליחה להחזיר את גפני בחזרה לקידמת במת השמאל, בעבר כבר התבטא גפני מספר פעמים כנגד הימין בועידות שונות ולא השכיל להבין שאין לנו מחנה אחר, את העוגה אמנם לפיד וחברי יש עתיד אכלו איתו בחדר הסיעה ואת החגיגה האמיתית הם חגגו לו אחרי מספר דקות במליאת הכנסת על חוק פיזור הכנסת, כאחות קטנה תנועת דגל התורה צריכה להמשיך כגוש אחד שמוביל הרב אריה דרעי, ולא לחפש את המפריד אלא את המאחד".

ח"כ יוסי טייב הגיב: ״כנראה משתתפי היום הולדת השפיעו על גפני ובלבלו אותו מי הוא אוהב ומי הוא אוייב״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר