יו"ט כלפון הודח

דרמה פוליטית: מתן כהנא מתפטר מהממשלה

השר לשירותי דת, מתן כהנא, הודיע סמוך לכניסת השבת על החלטתו להתפטר מתפקידו בממשלה • כהנא יחזור לכהן כח"כ כבר מיום ראשון • ח"כ יום טוב כלפון הודח מהכנסת (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)

מתן כהנא הודיע סהיום, סמוך לכניסת השבת, על החלטתו להתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת. כהנא יחזור לכהן כחבר כנסת כבר ביום ראשון הקרוב ולמעשה מדובר בהדחתו של ח"כ יום טוב כלפון שנכנס במסגרת החוק הנורבגי.

בימים האחרונים חששו בלשכת ראש הממשלה בנט כי ח"כ כלפון מנהל מגעים עם בכירי 'הליכוד' ובראשם ח"כ יריב לוין. החשש היה שכלפון יצביע בעד הצבעת אי אמון בממשלה. בכדי למנוע עריקה נוספת אחרי ח"כ סילמן, כהנא התפטר מהממשלה והדיח את כלפון המכנסת.

יצוין כי כעת יהיה קשה לכהנא לחזור לתפקידו כשר בממשלה שכן הסיכויים הלשיג רוב של 61 למינוי - קלושים. בין היתר נשקלת האפשרות למנות את כהנא לתפקיד סגן שר במעמד שר.

כמו כן, בשל התפטרותו של כהנא, מי שיכהן מעתה כיו"ר הוועדה למינוי דיינים הוא ראש הממשלה נפתלי בנט שיכהן מעתה כשר הדתות בפועל.

השר כהנא אמר לאחר החלטתו: "הודעתי כעת לראש הממשלה נפתלי בנט, על החלטתי להתפטר מתפקידי כשר לשירותי דת על מנת לחזור להיות חבר כנסת ולסייע בחיזוק הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר