אכזבה בחסידויות:

"אף אחד לא באמת רוצה אותנו במירון"

אכזבה בקהילות והחסידויות שהתכוונו למירון בל"ג בעומר הקרוב, לאחר שנכון לרגע זה טרם אושר קיום אירועים ו'טישים' בשטחים שסביב הר מירון, בניגוד לדברי הפרוייקטור (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: דוד כהן - פלאש 90)

אכזבה גדולה בקרב הקהילות והחסידויות שהתכוונו לעלות יחד לאתרא קדישא מירון בל"ג בעומר הקרוב, לאחר שנכון לרגע זה טרם אושר קיום אירועים ו'טישים' בשטחים שסביב הר מירון, זאת בניגוד לדבריו של פרוייקטור ההילולא שקרא במהלך ישיבה סגורה לאשר את האירועים כדי לתת פתרון לקהילות.

כפי שנחשף ב'כיכר השבת' אמר הפרוייקטור כי "אני חושב שעל כולנו, הרשות המקומית, כב"א ומשרד הבריאות לעשות מאמצים רבים כדי לאפשר את קיום האירועים. בעיניי זה משפיע מאד על התנהגות הציבור, וגם על המודיעין ששמענו".

טסלר המשיך ואמר: "אני כפרויקטור אישרתי את כל האירועים הללו מתוקף אחריותי על ההילולא בכללותה, אישרתי את הזמן ואת המקום של האירועים, כולל של חלוקת הכרטיסים ותיאום מול אנשי ההפקה, אבל בסוף את הרישוי צריכה לתת הרשות המקומית, מה שטרם קרה, וזה לא בסדר".

יצויין כי בשל העובדה שהאירועים טרם אושרו, וככל הנראה אף לא צפויים להיות מאושרים, הוחלט בכמה חסידויות לבטל את ה'טיש' ועריכת מנהג ה'חלאקה במירון, ולערוך אותם במקומות אחרים, לצד בלבול גדול בקרב החסידים.

כך למשל בחצר חסידות באיאן שאחראית על מעמד ההדלקה המרכזית במירון, עדיין לא יודעים מה יעלה בגורלם של אלפי בחורי החסידות, אשר בשל מחסור בכרטיסים, אינם יכולים לעלות בשלב זה למירון.

בחצר חסידות קרלין , שם נהגו בשנים האחרונות לערוך את ההילולא במתחם בני עקיבא, הוחלט כי ה'טיש' השנה יתקיים במתנ"ס בשכונת רמות בירושלים, ובחצר חסידות רחמסטריווקא הוחלט כי ההדלקה ומעמד ה'חלאקה' יתקיים השנה בירושלים ולא במירון כמו בכל שנה ושנה, זאת בשל מה שהוגדר "קשיים ארגוניים מול הרשויות".

יצויין כי גם בחצר חסידות זוועהיל, קהילה עם מסורת רבת שנים בעליה למירון העניינים לא ברורים, כאשר מסתמן שגם הם לא יערכו השנה 'טיש' במירון בשל הקשיים הבלתי סבירים מול הרשויות.

אחד מעסקני החסידויות מספר ל'כיכר השבת' על הודעה שהם קיבלו מח"כ מאיר פרוש במהלך סוף השבוע בזה הלשון: "אני ניסיתי להציל ככל יכולתי, נפגשתי עם הגורמים הרלוונטיים, נסעתי למירון כדי להראות שיש שטחים רבים שניתן לעשות בהם אירועים. לצערי הרב זה לא צלח. אני מרים ידיים".

לדברי אחד המרגנים, "עושה רושם שאף אחד לא באמת רצה לקיים אירועים סביב הר מירון, בלי קשר לנושא בטיחות, נושא עליו לא היתה שום התפשרות לאורך כל הדרך. כולנו מבינים את מה שקרה, והיינו מגוייסים כדי למצוא פתרון לכל דבר, אך הרושם שהתקבל הוא שלא רוצים אותנו במירון, תוך שימוש לרעה באסון הכבד".

יצויין כי בקהילות השונות אף יודעים לספר כי ישנם רבים אשר ויתרו השנה לראשונה על העליה המסורתית למירון, ועל רבים אחרים שנותרו ללא כרטיסים, חלקם אף מתכוונים להגיע למירון בכל דרך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר