ההישארות בממשלת בנט

התמורה לעבאס: עשרות מיליונים ליישוב שתושביו התפרעו

לפי טיוטה שמתפרסמת הבוקר, עשרות מיליוני שקלים יועברו ליישוב שעלה לכותרות ב'שומר החומות' אחרי שמתפרעים מתושביו זרקו אבנים על הכביש, בתמורה לעבאס על הישארותו בקואליציה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, התחייבה למנסור עבאס לקדם החלטת ממשלה חדשה והקצאה של עשרות מיליוני שקלים נוספים למועצה המקומית ג'יסר א-זרקא במסגרת המו"מ להישארות רע"מ בקואליציה. כך לפי הפרסום הבוקר (שני) בעיתון "ישראל היום".

כזכור, שמו של הישוב על לכותרות במהלך שומר החומות, כאשר כביש החוף נסגר לתנועה בשל מתפרעים תושבי ג'יסר א-זרקא שזרקו אבנים על כביש החוף.

בשבוע שעבר, מנסור עבאס ניהל מגעים עם מכ"לית משרד רה"מ החליפי, נעמה שולץ ובמסגרתה דרשו ברע"מ לקדם את החלטת הממשלה היעודית לג'יסר א -זרקא.

לישראל היום נודע כי במסגרת המו"מ על ביטול הקפאת החברות בקואליציה, ברע"מ דרשו כספים נוספים למועצה המקומית ג'אסר א-זרקא מעבר לסכום שנקבע בתכנית החומש למגזר הערבי.

בחודש נובמבר אישרה הממשלה את החלטה 550 שהיא התכנית הכלכלית לצמצום פערים בחברה הערבית והתכנית התייחסה גם לפיתוח ג'יסר א- זרקא. כאמור מנסור עבאס קיבל כספים נוספים במסגרת החלטת ממשלה יעודית לג'יסר א- זרקא שתוקדם על ידי המשרד לשוויון חברתי.

בטיוטה של החלטת הממשלה החדשה, שחלקים פורסמו ב'ישראל היום' נחשפים כספים שכבר אושרו בממשלה במסגרת התכנית הכלכלית לחברה הערבית, אך גם עשרות מיליוני שקלים חדשים שהובטחו לרע"מ בתמורה להישארותם בקואליציה, אותם דרשה בימים האחרונים מנכ"לית משרד ראש הממשלה החליפי, נעמה שולץ, ממשרד האוצר.

על פי הטיוטה עולה כי ג'יסר א - זרקא תקבל עשרות מיליוני שקלים נוספים, מלבד ה-40 מיליון ש"ח שהוקצו לה במסגרת תכנית החומש. לדוגמא, בטיוטת ההצעה נכתב באחד הסעיפים כי משרד הרווחה יקצה ממקורותיו, בנוסף לתכנית החומש עוד 16.5 מיליון שקלים.

כמו כן, נכתב כי משרד התחבורה יקצה תקציבים לביצוע פרויקט של כביש עוקף ג'סר א- זרקא שיכלול הקמת מחלף בכניסה ליישוב והוא תואר בטיוטת החלטת הממשלה כ "הסטת כביש החוף מזרחה". כאמור, הטיוטה חושפת כי עבאס יקבל עשרות מיליוני שקלים לג'יסר א- זרקא מעבר לארבעים מיליוני ש"ח שהוקצו לו.

אתמול פרסם העיתונאי הערבי מוחמד מג'אדלה כי רע"מ השיגו מתווה לבנייה בכפרים הלא-מוכרים של הבדואים בנגב בתמורה להישארותם בקואליציה.

עבאס בהצהרה שבוע שעבר

על פי המתווה שהושג בסחיטת הממשלה שעומדת על כרעי תרנגולת, תוספת או בנייה של מבנים חדשים - עד טווח של 70 מטרים ממבנים קיימים, יהיו ללא צו הריסה או קנס. "זו החלטה חשובה שהושגה במשא ומתן עם גורמים בממשלה", מסרו ממפלגת רע"מ בסיפוק.

במפלגת הליכוד מיהרו לתוקף את הממשלה ואמרו: "כדי לשמור על כסאו בנט ממשיך במכירת החיסול של המדינה למועצת השורא. משמעות ההחלטה לאפשר ולהכשיר בנייה בלתי חוקית בלתי מוגבלת היא מסירה סופית של הנגב".

חבר הכנסת בן גביר תקף ואמר: "שוב ושוב נפתלי מוכר את המדינה כדי להיאחז בכסא. יום אחד זה 53 מיליארד, יום שני זה תקציבים לאחים המוסלמים, יום שלישי זה לאשר בנייה של כפרים בלתי חוקיים. איילת, נפתלי, מתן, ניר. אין לכם גבולות? הכל כשר כדי לתת ללפיד להיות החליפי?".

ב'ציונות הדתית הגיבו ואמרו: "בנט, שקד, אורבך וכהנא חבורת האופורטוניסטים המופקרת של ימינה פתחו במכירת חיסול של מדינת ישראל לתנועה האיסלאמית למען שרידותם הפוליטית. לעולם לא נסלח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר