"התנהגות חמורה, מעשה פסול"

התיעוד והסערות: המשטרה מבקשת חקירה נגד טיבי וכסיף

המשטרה פנתה במכתב אל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה שתאשר לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף בחשד לתקיפת שוטרים; כך הם הגיבו (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו באייר תשפ"ב | 16.05.22
טיבי שולף את העצור (צילום: לפי סעיף 27א)

המשטרה פנתה במכתב ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בדרישה שתאשר לפתוח בחקירה נגד חברי הכנסת אחמד טיבי ועופר כסיף בעקבות תיעודים בהם נראה ח"כ כסיף תוקף שוטר וח"כ טיבי מסייע לחשוד שעוכב לברוח מהשוטרים, כך על פי הדיווח של משה נוסבאום בחדשות 12.

הבקשה שעברה ליועצת המשפטית לממשלה נבחנה קודם בחטיבת החקירות במשטרה, שמצאה שיש מקום לפתוח נגדם בחקירה לאור החומרים שנאספו.

ח"כ אחמד טיבי סירב להגיב לבקשה בעוד ח"כ עופר כסיף אמר ל'כיכר השבת' כי "לגיטימי שיבקשו אין לי מהסלתיר אני הראתי סרטונים שמראים שמי שתקף קודם היה השוטר ואני רק הדפתי את היד שלו, הציגו את זה כאילו אני תקפתי. אני כופר בזה, אני לא תוקף, ולא אתקוף ולא תקפתי. אני לא חושש".

תיעוד האירוע (לפי סעיף 27א)

כזכור, אחמד טיבי, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת, נכח ביום חמישי האחרון בית חנינא במהלך ההתפרעויות של צעירים ערבים. הצעירים לפי הדיווחים תקפו שוטרים ויידו אבנים לעברם. השוטרים עיכבו שניים לחקירה, אולם אחד מהם הצליח להימלט בעקבות התערבותו של טיבי. בסרטון שהתפרסם והפך ויראלי, נראה טיבי מתקוטט עם השוטרים, ושולף מהם את העצור - שנמלט מיד על נפשו. השוטרים דלקו אחריו, וכעבור זמן קצר נתפס.

ח"כ אחמד טיבי מגיב בשתיקה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מהמשטרה נמסר: "ביממה האחרונה שוטרים פעלו לטיפול בהפרות סדר אלימות באזור בית חנינא. במהלך הפרות הסדר נפצעו שוטרים וכן נעצרו חשודים בחשד למעורבותם בהפרות סדר, תקיפת שוטרים, הסתה והתפרעויות אלימות".

"היום אחר הצהריים עיכבו השוטרים צעיר לאחר שעלה חשד לגביו כשהשליך חפץ חשוד מידיו. במהלך עיכובו בשטח הגיע נבחר ציבור, הפריע בביצוע העיכוב, דחף, התלהם ואף אפשר את בריחתו של החשוד בכוח. לאחר מרדף רגלי קצר, החשוד נתפס ונעצר לחקירה במשטרה.

"אנו רואים בחומרה את התנהלותו של נבחר הציבור, שניצל את חסינותו לרעה ואפשר בריחה של חשוד במהלך עיכובו (ללא הצלחה כאמור). הפרעה לפעילות משטרתית לשמירת החוק והסדר הוא מעשה פסול, בפרט כשהוא מבוצע ע״י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא אישית ולא לסכל פעילות משטרתית".

ח"כ עופר כסיף מגיב לבקשה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיב לתקרית: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע היום בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".

גם חבר הכנסת עופר כסיף תועד מכה שוטר בראשו בדרכו להפגנה שהתקיימה סמוך להר חברון לאחר שהשוטר לא היה מוכן להזיז את רכבו ולאפשר לכסיף להיכנס למקום ההפגנה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר