עתירה לבג"צ

התנועה לאיכות השלטון נגד בנט: פוגע בסמל המדינה

המעון ברעננה: התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ והגישה בקשה לצווים על תנאי ולקיום דיון דחוף בשאלת מקום מעון ראש הממשלה • בעתירה התייחסו גם להוצאות השיפוץ (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שני) לבג"ץ, נגד ראש הממשלה נפתלי בנט, בשל כך שהפך את מעונו הפרטי ברעננה למעון הרשמי, וכן בשל הפגיעה בכספי הציבור במעון ברעננה.

התנועה לאיכות השלטון, עתרה והגישה בקשה לצווים על תנאי ולקיום דיון דחוף בשאלת מקום מעונו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

התנועה טוענת בעתירתה כי בעצם מושבו של בנט מחוץ לבירת ישראל, ישנה פגיעה בתכליות העומדות בבסיס חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל, הקובע בסעיף 2 לחוק כי ירושלים תהיה מקום מושבם של סמלי השלטון של מדינת ישראל. כמו כן, ישנה פגיעה בהחלטות הכנסת והממשלה, לאורך השנים, הקובעות את מקום מושבו הרשמי של מעון ראש הממשלה בירושלים.

בעתירה התייחסה התנועה, גם להוצאות הכבדות שהיו במעון ברעננה (על פי הפרסום של איילה חסון, מדובר בכ-50 מיליוני שקלים. ד"ה) וכתבו על "הפגיעה הקשה והמיותרת, בקופה הציבורית לשם התאמת מעונו הפרטי של ראש הממשלה ברעננה לצרכי המעון הרשמי, תוך שנעשה תשלום כפול לשם תחזוקת המעון הרשמי בירושלים", על הפגיעה הקשה באמון הציבור ועל יצירת התקדים הבעייתי העלול לשמש ראשי ממשלה בעתיד.

על פי העתירה: "ישנו חוסר סבירות קיצוני המתקיים שעה שהקופה הציבורית מממנת שיפוץ מעונו הפרטי של ראש הממשלה בנט אשר מועד סיום כהונתו ידוע וקבוע בחוק יסוד: הממשלה ובהסכם הקואליציוני הנגזר ממנו".

עוד מבקשת התנועה לאיכות השלטון בעתירתה צו על תנאי שיורה להסביר, מדוע ראש הממשלה לא יתחייב ללוחות זמנים לטובת מעברו למעון הרשמי בירושלים, או לחלופין מדוע לא יימצא מעון חלופי בירושלים בשעה שהמעון הרשמי בשיפוצים.

התנועה ציינה בעתירתה: "המדינה גוררת רגליים בביצוע עבודות השיפוץ והתחזוקה במעון הרשמי בירושלים, תוך סירוב לנקוב במועד בו יסתיימו השיפוצים. בכך המדינה הפכה את ביתו של רה״מ ברעננה להפוך למעון הרשמי, זאת בניגוד להחלטות הכנסת מכוח חוק יסוד: הממשלה, ותוך פגיעה במעמדה של ירושלים כבירת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר