לראשונה

לוחם מג"ב שנפצע תובע את המחבל שפגע

שוטר מג"ב שנפגע במהלך פעילות מבצעית, תובע בתביעה אזרחית תקדימית את המחבל שפגע בו • "יידעו הרוצים לפגוע בכוחותינו כי הם מסתכנים לא רק במעצר וענישה" (חדשות)

לוחמי מג"ב בפעילות בכפר סילוואן. אילוסטרציה (צילום: Kobi Gideon / Flash90)

לראשונה: שוטר מג"ב שנפגע במהלך פעילות מבצעית בירושלים, תובע היום (שני) בתביעה אזרחית של מאות אלפי שקלים את המחבל שפגע בו.

ס', לוחם מג"ב בירושלים, השתתף בשנה שעברה בפעילות מבצעית בכפר סילוואן. במהלך הפעילות, מחבל שארב לכוח מג"ב על אחד הגגות הסמוכים, השליך לעבר הכוח אבנים, רעפים וחפצים נוספים. ס' נפגע בפניו מאחד הרעפים, והובהל לבית החולים שערי צדק שם נזקק לטיפול רפואי בהרדמה חלקית.

המחבל נעצר, הועמד לדין והורשע בעבירות שעניינן גרם חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הפרעה לשוטר ואיומים. כעת, לאחר הרשעתו של המחבל בדין הפלילי, תובע ס' את המחבל תביעה אזרחית בעזרת ארגון חוננו, ודורש פיצוי על סך 180,000 שקלים בגין הנזק שנגרם לו ולמשפחתו.

בכתב התביעה תואר כיצד "במהלך הפעילות, עלה המחבל על גג בית משפחתו, ונעמד על הגג, מס' מטרים מהמקום בו פעלו הלוחמים. המחבל השליך מהגג מספר רב של אבנים ורעפים. שוטרי מג"ב במקום החלו שימוש בירי תחמיש 'ספוג' וגז, אך הדבר לא הועיל, והמחבל המשיך להשליך חפצים לעברם".

"אחד הרעפים שהשליך המחבל, פגע בראשו של התובע", נכתב, "כתוצאה מהפגיעה, נפצע התובע באפו ודם רב ניגר באזור פניו. אפו נשבר, וחתך עמוק נפער בעורו, ברוחב של כ-2 ס"מ. השוטרים שהיו במקום הבהילו את התובע לביה"ח שערי צדק, שם נזקק לטיפול מכאיב וממושך תחת הרדמה", תואר בתביעה.

לדברי עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו שמייצג את הלוחם, הפציעה המורכבת גרמה לשלל בעיות בחייו הפרטיים של ס': "לתובע נגרמו כאב וסבל במהלך האירוע האלים שעבר", ציין, "במהלך הטיפול בפציעתו וגם בימים שלאחר האירוע - כשהמתין להחלמת אפו מן השבר. הלחץ העצום שחש כאשר נפצע ופניו התמלאו בדם, במהלך פעילות מבצעית, בסביבה עוינת, במהלכו של ביצוע מעצר, הוסיף לכאבו וסבלו".

בנוסף, צוין בתביעה, כי לפציעה היו השפעות ארוכות טווח על בריאותו של ס', גם כאלו שהשפיעו, ועדיין משפיעות, על חייו האישיים. על כן, דורש ס' במסגרת התביעה פיצוי הולם עבור כל הנזקים שנגרמו לו כתוצאה ממעשיו האלימים של המחבל, כמו גם את הוצאות המשפט.

עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו שמייצג את שוטר מג"ב, מסר: "ישנה תפיסה מוטעית, לפיה בצאת החייל או השוטר מהשטח הוא אינו יכול לבוא בטענות כלפי אלו שניסו לפגוע בו. כך, נוצרה מן אשליה של 'חסינות' אצל גורמי פשיעה וטרור - לכל היותר, יועמדו לדין פלילי ע"י המדינה".

"תפיסה זו אינה עולה בקנה אחד עם עקרון השוויון בפני החוק - כל אדם שמזיק לאחר יודע שאם ייתבע יידרש לפצות את הניזוק ואין כל סיבה שמחבלים יזכו לייחס שונה. השאיפה היא שכל חייל או שוטר שנפגע בפעילות מבצעית יעמוד על זכותו ויתבע את אלו שניסו לפגוע בו. כך, יידעו הרוצים לפגוע בכוחותינו כי הם מסתכנים לא רק במעצר וענישה במישור הפלילי, אלא גם בדרישה לשלם פיצויים ללוחם. בכך, יהיה כדי לתרום להרתעת התוקפים האלימים, ולשיפוי החיילים עבור נזקים שלא תמיד זוכים למענה ע"י גופי המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר