תוספת לשכר 'נטו'

אושר סופית: נקודות זיכוי ממס להורים לילדים עד גיל 12

מליאת הכנסת אישרה הלילה את את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה הקובע כי הורים ייזכו לנקוות מס גם לילדים עד גיל 12. המשמעות: תוספת בשכר נטו (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר האוצר ליברמן (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מליאת הכנסת אישרה הלילה (שלישי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגדלת נקודות זיכוי להורים במס הכנסה והגדלת מענק עבודה. 57 חברי כנסת תמכו בהצעה ו-49 התנגדו.

מוצע לקבוע כי בשנת המס 2022 תינתן נקודת זיכוי אחת נוספת להורה בעד ילדו שגילו בין 6 ל-13 שנים, ולא עד גיל 6 כפי שהיה עד היום.

בנוסף, מוצע להגדיל את מענק העבודה בשיעור של 40% בשנת המס 2022 . כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שהיה זכאי למענק עבודה בשנת 2021, ישולם לו סכום בשיעור 30% מסכום המענק כמקדמה על חשבון המענק לשנת 2022.

יצוין כי החלק הראשון בחוק נוגע לנקודות זיכוי להורים, תוספת של נקודה לכל אחד מההורים לילד שמלאו 6 עד 12. התוספת נוגעת ל-610 אלף הורים עובדים, בהיקף של 2.1 מיליארד שקלים. אלה מצטרפים להטבות המס הקיימות כבר היום. שוויי כל נקודת זיכוי הוא 2,796 שקלים בחישוב שנתי.

חלקו השני של החוק נוגע למענק עבודה, כאשר התוספת תעמוד על 40% למענק הקיים, כך תעמוד התוספת על 1,600 שקלים בממוצע לזכאי, במקום 800 שקלים במתווה הקודם, בעלות כוללת של 500 מיליון שקלים. במצב בו שני בני הזוג זכאים למענק העבודה, הסכום יכול להגיע עד ל-3,200 שקלים. הצעד נעשה במסגרת מקדמה עבור שנת העבודה 2022, כדי לייצר תמריצים לתעסוקה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר לאחר אישור החוק: "בשעה טובה העברנו סופית בכנסת את הצעת החוק למתן נקודות זיכוי למשפחות עובדות ובכך הגדלנו את ההכנסה ושיפרנו בצורה משמעותית את איכות החיים של אלו שעובדים, משלמים מסים ותורמים למדינה.

"כל משפחה עם שני ילדים בבית ספר יסודי תהנה מתוספת של כ-10,500 שקלים בשנה. האינפלציה בכל העולם משתוללת, בישראל היא בין הנמוכות בעולם, אך אנחנו לא מסתפקים בשמחת עניים אלא מחזירים את הכסף לאזרחים ופועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להמשיך ולעבוד למענכם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר