רגע לפני ההילולה

יועץ הבטיחות לפרויקטור מירון התפטר: "הצפיפות גבוהה"

לאחר שהזהיר כי התשתיות במתחם ציון הרשב"י במירון רעועות ואף טען כי קבלת ההחלטות לקראת ההילולה מושפעת משיקולים פוליטיים, יועץ הבטיחות למנהלת מירון התפטר מתפקידו (אקטואליה)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
העבודות בהר מירון (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כפיר מלכה, מי ששימש כיועץ בטיחות למנהלת מירון בראשות הפרויקטור צביקי טסלר, הודיע לפני כשלושה שבועות על החלטתו להתפטר מתפקידו.

על פי הדיווח של יהושע (ג'וש) בריינר ועדי חשמונאי ב'הארץ', מאחורי התפטרות מלכה עומדת אזהרתו כי התשתיות בסמוך לציון הרשב"י בהר מירון - רעועות. כך גם מתחם הציון עצו שלדבריו לא ערוך לקליטת מספר החוגגים.

לדברי מקורות במשטרה ובמשרדי הממשלה, היועץ מלכה גם התריע כי "קבלת ההחלטות הנוגעות להילולה נגועה באינטרסים זרים ובשיקולים פוליטיים".

כאמור, לאחר שדבריו לא התקבלו, יועץ הבטיחותה בכיר שנשכר לייעץ לפרויקטור טסלר - התפטר מתפקידו.

מנגד, מנהל מטה ההסברה להילולת רשב"י, אבי בלומנטל, אמר בתגובה: "כפיר הוא יועץ אישי לפרויקטור והוא מועסק בהתאם לצורך על בסיס שעתי. כפיר הביע חוסר שביעות רצון ממצב התשתיות בהר כפי שהן היו לפני כחודשיים, אלא שמאז נעשו עבודות תשתית משמעותיות. הפרויקטור לא שמע ממנו אמירה כלשהי ביחס למספר המשתתפים, ובכל מקרה כל הערותיו והמלצותיו יושמו בשטח".

פרויקטור מירון צביקי טסלר בריאיון מקיף

כזכור, במכתב ששיגר אמש ח"כ מאיר פרוש לראש הממשלה נפתלי בנט הוא תקף כי: "הממונים על ההילולא התעלמו מדרישות הציבור וצרכיו, כמו גם ממסקנות הביניים של ועדת החקירה שהוקמה לשם כך. ישנה התחושה שאין בעל הבית שמוכן לקחת אחריות, מה שמביא להתעמרות של ממש בציבור הרחב שרואה חשיבות עליונה בעלייה לציון של התנא הקדוש ביום ל"ג בעומר".

פרוש האשים: "במשך למעלה מעשרה חודשים לא נעשה בהר דבר. רק בשלושת החודשים האחרונים החלו העבודות במקום במסגרתם פונו עשרות מבנים, דרכי גישה נחסמו, מדרגות ופתחי מעבר גודרו ועוד.

"במשך עשרה חודשים שבהם הציבור ציפה לשיפור התשתיות בהר לא נעשה דבר, בשלושת החודשים האחרונים רק פירקו וגידרו ולא הביאו שום פתרון ממשי וללא תוספת של שטחים או דרכי גישה חדשים, ואף לא הרחיבו שביל אחד".

לדבריו: "במהלך כל השנה ייחלנו שלאחר אסון כל כך גדול יעסקו כל השנה בהכשרת השטח, לקליטת המונים בצורה בטוחה, אך לצערנו כמידי שנה רק ברגע האחרון נזכרו לשנע כלים כבדים למירון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר