לצד החרדים

אחמד טיבי תוקע את מינוי מתן כהנא לשר הדתות

יו"ר סיעת הרשימה הערבית המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, סירב לנהל מגעים עם הקואליציה בכדי שסיעתו תמנע מההצבעה במליאה על מינוי ח"כ מתן כהנא לשר לשירותי דת (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ אחמד טיבי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בקואליציה מבקשים בימים אלו להביא לאישור את מינויו מחדש של ח"כ מתן כהנא לתפקיד השר לשירותי דת. בין היתר פועלים בסביבת ראש הממשלה, נפתלי בנט, ושר החוץ, יאיר לפיד, להביא למצב בו חברי כנסת מהרשימה המשותפת יימנעו בהצבעה ובכך יושג רוב למינוי.

במסגרת הניסיונות פנו בכירים בקואליציה לח"כ אחמד טיבי, יו"ר סיעת הרשימה הערבית המשותפת, בכדי לנהל איתו משא ומתן להימנעות בהצבעה. אלא שח"כ טיבי סירב לנהל שיחות והודיע כי חברי הכנסת בסיעתו יצביעו נגד המינוי.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מאשר ח"כ טיבי את הפרטים ואומר: "אכן קיבלנו פניות בנושא מהקואליציה ולא הסכמנו לתמוך או להימנע במינוי כהנא לשר".

יצוין כי בשנים האחרונות מנהל ח"כ טיבי שיחות ושיתופי פעולה עם חברי הכנסת מהסיעות החרדיות ובראשם יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני.

בשנה האחרונה תקפו בכירים ברשימה המשותפת את יו"ר רע"ם, ח"כ מנסור עבאס, שסיעתו התערבה בנושאים הקשורים לדת ומדינה ובכך הפרו את הברית ארוכת השנים בין הח"כים הערבים לח"כים החרדים ובסיסה שמירה על נושאים הקשורים ל'ציפור נפשה' של כל אחת מהסיעות.

כמו כן, גם בחודש האחרון, לאחר שח"כ עדיית סילמן פרשה מהקואליציה ויאיר לפיד החל לנהל שיחות עם 'המשותפת', הובהר לו כי גם אם יהיה סוג של שיתוף פעולה הרי שהח"כים מ'המשותפת' לא ייתנו את ידם לכל חוק שייפגע במגזר החרדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר