הקואליציה הרעועה

ביטון באולטימטום: בלי תיקונים - אתנהל כרצוני בכנסת

מנצל את שבריריות הקואליציה: יו"ר ועדת הכלכלה, חבר כחול לבן, הודיע כי אם לא יקבל הסברים על רפורמת התחבורה הציבורית, יתנהל כרצונו במליאה ובוועדה שבראשותו (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מליאת הכנסת. אילוסטרציה (צילום: ערוץ כנסת)

קואליציית בנט-לפיד חיה על 60 חברי כנסת, ולכן לכל אחד מהם יש כוח משמעותי ביד, עד כדי שיתוק מוחלט של החקיקה הממשלתית ואף מעבר לכך.

במהלך הכנס הזה סביר שנראה איומים כאלו משלל חברי כנסת, והיום (שלישי), שבוע וחצי לאחר פתיחת כנס הקיץ, קיבלנו את הראשון: ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה מטעם כחול לבן.

ביטון, שהיה בעבר מגדולי התומכים בממשלת האחדות של נתניהו וגנץ, דיבר רבות על הדברים השליליים בממשלת בנט-לפיד, בעיקר באשר להותרת המפלגות החרדיות מחוץ לקואליציה, והפעם מטיל אולטימטום לראשי הממשלה: בלי התייחסות רשמית של משרדי התחבורה והאוצר לרפורמת התחבורה הציבורית - אפעל כרצוני במליאה ובוועדה מיום שלישי הבא.

בפתח הדיון ביקש היו"ר ביטון התייחסות של נציגת משרד התחבורה, נעה ליטמנוביץ', למכתב ששלח לראש הממשלה בנט, שרת התחבורה מיכאלי ושר האוצר ליברמן בתום הדיון הקודם, ובו 9 דרישות לתיקון הרפורמה בהן: הרחבת הנסיעה חינם בתח"צ לבני 62-65, הידברות עם הסטודנטים, התייחסות להשלכות פער המחיר בין נסיעה באוטובוס לרכבת, לבחון פגיעה בבית עילית ומודיעין עילית, בחינת הפגיעה בנוסעים בערים חלשות ועוד. ליטמנוביץ' ביקשה להסביר ולהציג את המצגת, אך ביטון ביקש לדעת האם בכוונת משרד התחבורה לבצע שינויים או לא. משלא נענה החליט לסגור את הדיון.

ביטון אמר בתום הדיון: "באנו לכנסת לשרת את אזרחי ישראל. בדחילו ורחימו נכנסו לממשלת שינוי, שידענו שהיא ממשלה עם רוב מיעוט. אני באתי לדאוג לעניים ולחלשים בחברה, ולנגב ולגליל, ושלא תהייה שנאה בין אוכלוסיות. הרפורמה הזו מייצגת את כל מה שרע בכלכלה הישראלית. מייקרת תעריפים לפריפריה ולחלשים בזמן שהאוצר נכנס לשנת שיא בהכנסות. פוגעים ביכולת של אדם להוזיל בערך צבור, עושים מפה מרחבית במרכז הארץ ומובלעות להדיר שתי ערים חרדיות.

"באופן כללי בשנה הזו משרד התחבורה לא ספר את ועדת הכלכלה. לא הייתה המלצה אחת או דרישה אחת של הוועדה שנענתה בחיוב. לא במשמרת שלי יפגעו בעניים בישראל. עד יום שני הבא בחצות אני מבקש ממשרד התחבורה לתת לי תשובה למכתב. אם ייתן תשובות טובות מצוין, אם לא ייתן - משלישי הבא אפעל במליאה ובוועדה, או לא אפעל. יש לכם שבוע לתקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר