יכלול את אסון מירון

בוועדת הרווחה: אושרה הצעת החוק לפיצוי נפגעים באסון אזרחי

הלילה יציינו שנה לאסון הנורא במירון, ובוועדת הרווחה אושר היום הצעת החוק לפיצוי נפגעי אסון אזרחי - שיכלול גם את נפגעי האסון במירון; "החוק בא לתת פיצוי מיידי" (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אסון מירון תשפ"א (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

שנה לאסון מירון: ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (רביעי) את הצעת החוק לפיצוי נפגעי אסון אזרחי - כולל פיצוי לנפגעי אסון מירון, שיזמו יו"ר הועדה ח"כ אפרת רייטן מרום ויו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני.

יצוין, כי כי פקידי האוצר דרשו תחילה, כי החוק לא יכלול בדיעבד את נפגעי אסון מירון, אך חברי הכנסת התנגדו לכך מפורשות ואיימו במשבר קואליציוני.

יוזם החוק ח"כ משה גפני אף הציע לקראת הקריאה השנייה והשלישית לדייק בנוסח החוק על אורך התקופה בה יוכרז כאסון אזרחי.

יו"ר יהדות התורה ח"כ גפני מסר לאחר האישור: "לא יכול להיות שעד היום המדינה לא הסדירה את הנושא של סיוע לנפגעי אסון כמו אסון מירון, גם לנספים וגם לפצועים. בסיכום עם יו"ר הועדה החלטנו לתמוך ולהעביר את זה בקריאה ראשונה ולאחר מכן נמשיך בוויכוחים עם משרד האוצר על הדברים שנשארו במחלוקת במטרה להעביר את החוק החשוב הזה בקריאה השניה והשלישית באופן מושלם".

יו"ר הוועדה ח"כ אפרת רייטן מרום: "הלילה הוא יום הזיכרון ל-45 הנספים במירון, ועוד פצועים רבים ומשפחות הרוסות שהתמודדו ומתמודדים עם טראומות וחרדות. הסוגיה העיקרית הוא הזמן הממושך שחולף עד שהמדינה מפצה את הנפגעים, מתוך אחריות משפטית או מוסרית. חשש המדינה הוא מהגדרת החבות והיקפה, והחוק בא לתת מענה של פיצוי מידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר