החוק שמסעיר את הכנסת

גנץ ונתניהו שוחחו; הליכוד מתבצרת בדעתה

שר הביטחון שוחח מוושינגטון עם ראש האופוזיציה, וניסה לשכנעו להעביר את חוק "ממדים ללימודים" • באופוזיציה מנסים לדחוק את הקואליציה, עם העלאת התקציב (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ בכנסת (צילומים: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

כנס הקיץ של הכנסת צפוי להיות מלווה בקרבות רבים, על שלל חוקים, זאת בשל היעדר הרוב הקואליציוני הקבוע להעברת חוק, ונותרו רק 60 חברי כנסת התומכים בממשלת בנט-לפיד.

החוק הנוכחי שעומד על הפרק ותופס את מרכז השיח הוא חוק "ממדים ללימודים", שנועד לממן עבור לוחמים בצה"ל שני שליש מהתואר האקדמי שלהם, לאחר שחרורם. בליכוד הודיעו שיתנגדו לחוק, על אף שהוא מסייע ללוחמי צה"ל, וכדי למנוע ביקורת ציבורית העלו דרישה חדשה: הגדלת המימון מ-66% ל-100%, כלומר לימודים אקדמיים מלאים ללא עלות עבור התלמיד, אך עם מיליונים רבים שייצאו מקופת המדינה.

בניסיון לשכנע את הליכוד לחדול מהתנגדותה, שוחח היום (רביעי) שר הביטחון בני גנץ עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, ממקומו בוושינגטון לשם טס כדי להיוועד עם בכירי מערכת הביטחון האמריקנית. בין השניים יש קשר לא רע, כאשר בעבר אף נוהלו שיחות באשר להרכבת ממשלה משותפת של השניים, הפעם בראשות יו"ר כחול לבן.

בסיום השיחה כתב גנץ: "שוחחתי כעת עם ראש האופוזיציה וביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק ממדים ללימודים עבור לוחמי צה"ל. שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה".

נתניהו, לעומת זאת, המשיך לדבוק בקו ההתנגדות של הליכוד, ודרש שהמימון אכן יגדל, במה שיכולה להיות תמונת ניצחון משמעותית עבור מפלגתו. בהודעת הליכוד נכתב כי "נתניהו ביקש מגנץ לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם. נתניהו ביקש שכל הכוחות הציונים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא יקבלו מימון מלא. נתניהו הדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר