הסערה בכנסת נמשכת

מרד בליכוד? ח"כים דורשים לתמוך בקואליציה

מספר חברי כנסת במפלגה הודיעו כי ינסו לשכנע את נתניהו ולוין להעביר את חוק "ממדים ללימודים" כהצעה הנוכחית, ומאיימים לתמוך. המצביעים מרתיעים בהשלכות (פוליטיקה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ז באייר תשפ"ב | 18.05.22
נתניהו, לוין ואקוניס (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

חוק "ממדים ללימודים" ממשיך להסעיר את הכנסת, ונדמה שבליכוד נוצרת קואליציה פנימית המתנגדת לשיטת הניהול של ראשי המפלגה, בנימין נתניהו ויריב לוין, הקוראת לאשר את החוק כפי שקואליציית בנט-לפיד מציעה, ולא להתנגד לו.

אחד מחברי הכנסת שהודיע פומבית על תמיכה הוא ח"כ פטין מולא, הנציג הדרוזי במפלגה, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הזוי לראות שהקואליציה של בנט לא מסוגלת להעביר חוק חשוב שמיטיב עם חיילי צה"ל. אני אתמוך בהצעת החוק 'ממדים ללימודים' ובכל חוק בעתיד שמיטיב עם חיילנו העושים רבות למען שמירת ביטחוננו. אעשה כל שביכולתי שהחוק הזה יעבור!".

בתגובה, מספר בוחרי הליכוד תקפו את החלטת מולא, ודרשו ממנו לפעול כפי שהמפלגה מחליטה. אחד מהם כתב למולא: "אם תפר את המשמעת האופוזיציונית ותיתן פרס לממשלת האסון והזדון הזאת שנשענת על תומכי הטרור, נדאג לא להשכיח לך את זה לקראת הפריימריז!", הרתיע. אחר כתב: "יש משמעת סיעתית. מצביעים לחוק של הליכוד בלבד ולא פחות מ-100% הטבה. אסור ליפול בפח של בנט וחבורתו. אם בנט אומר שיש לו ממשלה אז שהקואליציה שלו תצביע בעד החוק".

המתקפה על מולא מגיעה כשברקע מספר חברי כנסת דורשים להחריג את חוק "ממדים ללימודים" מההתנגדות לפעולות הממשלה. בין הח"כים נמצאים יואב גלנט, ניר ברקת, אבי דיכטר ומירי רגב.

כאמור, גם חברי הכנסת ניר ברקת ויואב גלנט, הנחשבים בכירים במפלגה, קראו ליו"ר נתניהו וליו"ר הסיעה לוין לוותר על ההתנגדות לחוק. ברקת, המעוניין להיות יו"ר המפלגה לאחר נתניהו, כתב: "אני קורא ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו להביא לאישור הסיעה את חוק ממדים ללימודים לקראת ההצבעה בכנסת. אין לי ספק שרוב מוחלט של חברי סיעת הליכוד יתמכו בהצעה חשובה זו. לוחמי צה"ל הם מעל כל מחלוקת פוליטית ועלינו לעשות הכל כדי להבטיח את הטוב ביותר לחיילינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר