"שימו את הפוליטיקה בצד"

בנט גנץ ולפיד: 'ממדים ללימודים' יעלה בשני

רה"מ והשרים הבכירים הודיעו כי יעלו את החוק שקורע את הליכוד להצבעה שמית, למרות שלא בטוח שימצאו רוב • נתניהו תקף ח"כים ממפלגתו: "מנעו העלאת מלגות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט וגנץ במליאת הכנסת, השבוע (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

קואליציית בנט-לפיד ממשיכה להילחם על כל חוק, ובימים אלו החוק שמסעיר את הכנסת הוא חוק "ממדים ללימודים", במסגרתו מתחייבת המדינה לשלם לכל לוחם ששוחרר מצה"ל שני שליש מהתואר האקדמי שלו. החוק, שעלייתו נמנעה השבוע בשל התנגדות האופוזיציה כולה, יצר קרע פנימי בליכוד, במסגרתו מספר ח"כים כעסו על היו"ר בנימין נתניהו ועל יו"ר הסיעה יריב לוין וטענו שעצירת החוק פוגעת במפלגה בקרב בוחריה.

בניסיון להציג לציבור כי הליכוד בצד שלו, הציעו נתניהו ולוין לבכירי הקואליציה, כולל לשר הביטחון גנץ עצמו, כי הליכוד תסכים לתמוך בחוק בתנאי שהמימון יהיה מלא, ולא שני שלישים ממנו. הצעה זו הוגדרה ע"י הממשלה, בראשם שר האוצר אביגדור ליברמן, כ"לא ישימה" בשל עלותה הגבוהה.

הערב (רביעי), בעקבות הודעות חברי הכנסת ניר ברקת, יואב גלנט ופטין מולא, החליטו ראשי הקואליציה - ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד - להעלות את החוק במליאה ביום שני, גם ללא הסכמה רשמית של האופוזיציה.

"ביום שני נביא למליאת הכנסת את חוק ממדים ללימודים של שר הביטחון להצבעה שמית", הודיעו בנט, גנץ ולפיד. "כל הלוחמים המשוחררים ובני משפחותיהם יוכלו לצפות בשידור חי בחברי הכנסת של הליכוד. אנחנו קוראים לחברי האופוזיציה: שימו את הפוליטיקה בצד - למען החיילים והחיילות שלנו".

מוקדם יותר, לאחר הודעת חברי הליכוד כי ידרשו דיון חוזר בסיעה במטרה לתמוך בחוק, פרסם ראש האופוזיציה הודעה חריגה בה האשים את חברי מפלגתו בפעולה שמנעה סיוע נוסף לחיילים המשוחררים. בהודעת הליכוד נכתב כי "גורם בכיר בקואליציה למנהל סיעות האופוזיציה ח"כ יריב לוין כדי לפתוח במו"מ על העלאת סכום התמיכה לחיילים, אך בעקבות אמירות של חברי כנסת בליכוד על תמיכה בחוק במתכונתו הנוכחית, הפסיקה הקואליציה את המו"מ להעלאת המלגות. לאור החלטת הקואליציה להפסיק את המו"מ עם הליכוד, ראש הממשלה לשעבר נתניהו יקיים דיון עם ראשי מפלגות האופוזיציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר