אולפן 'כיכר' במירון | צפו

נציג באיאן מסביר: זו הסיבה שהאדמו"ר קיצר את הריקודים

איש מירון ונציג חסידות באיאן, התארח באולפן 'כיכר השבת' בציון הרשב"י במירון, והסביר לחנני ברייטקופף וישי כהן, מדוע הרבי קיצר את האירוע, הנס שקרה לילדיו שנה שעברה והיסטוריית באיאן במירון • צפו בריאיון (חדשות)

חיים רבינוביץ (צילום: אולפן כיכר | הפקה: איציק אוחנה)

חיים רבינוביץ, מאנשי מירון המפורסמים ונציג חסידות באיאן, התראיין לישי כהן וחנני ברייטקופף, במשדר המיוחד של 'כיכר השבת' ממירון.

"התנהלות המשטרה והרשויות גררו זעם רב", הוא תקף: "יש אווירה חגיגית, אבל אין חוגגים. המצב פה כואב ועצוב, חוץ משנת הקורונה, לא היה פה כזה דבר", עם זאת, הוא סייג: "אבל היה אסון, אי אפשר להתעלם מזה. קטונתי מלייעץ למשטרה ולבטיחות, אבל המשטרה הוכיחה שכשהם רוצים לעשות משהו פה בהר - הם יודעים לעשות את זה יפה מאוד".

בנוגע להחלטת האדמו"ר מבאיאן לקצר את האירוע הסביר רבינוביץ: "אנשים הגיעו לפה עם ילדי חלאק'ס, הגיעו פה לאירוע, ובהוראה של האדמו"ר פשוט חתכו את האירוע באמצע, זה היה אמור להיות עוד שעה של ריקודים אבל ברגע שהאדמו"ר שמע שאנשים מחכים - הוא אמר לסיים, אנשים בכו".

"היו אמורים להכניס פה 3,000 איש, הלוואי וכולם היו מבאיאן, הם קיבלו רק 2,400 כרטיסים, היה פה מכל עם ישראל, לא כל האירוע היה באיאן".

הוא חזר אל רגעי האסון בשנה שעברה: "שנה שעברה עשיתי חלאק'ה, פגשתי את אשתי והיה פתאום עומס, הרבה אנשים שיצאו, אלוקים נתן לי במתנה את שלושת ילדיי, היה שם שלוש חיילות שהרימו את הילדים שלי לגובה וכך הם ניצלו".

"ירדתי למטה ואז חזרתי להר על מנת לעזור לארגן את אירוע ההדלקה של הרב עמאר, התחלנו להתארגן, הייתי עם אחד המפקדים, אמרתי לו "רמי, קורה משהו למטה", והוא השיב לי שהם לא מקבלים הודעות בקשר, לקח להם שלוש דקות להבין את האירוע".

"עזרתי לפנות צירי מעבר והייתי עם אפודה של סדרן, ואז הגיע אחד מהכוננים של מד"א ושאל אותי אם אני יכול לעזור, אמרתי לו שאני לא יודע והוא פשוט השיב: "תציל חיים של בן-אדם", הוא הראה לי איך לעשות החייאה, אני לא יודע לשים פלסטר ועשיתי החייאות. בבוקר הייתי צריך לעשות חלאק'ה לבן שלי".

הוא סיפר כיצד הגיעה הזכות של באיאן על ההדלקה: "כל מתחם הקבר וההדלקות היה שייך להקדש הספרדים בצפת, לפני בערך 300 שנה כמעט לא היה להם מה לאכול, והם החליטו להוציא למכרז את הזכות להדלקה, האדמו"ר מרוז'ין שהיה גר אז ברוסיה היה עשיר מאוד גדול וקנה את הזכות בסכום עתק, כך יצא חוזה שהוא ונכדיו יקבלו את הזכות להדליק עד ביאת משיח, עד לפני 17-20 שנה לא הייתה פה עוד הדלקה מלבד באיאן".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר