פרישת זועבי • התגובות

הממשלה בהלם, האופוזיציה מציעה בחירות

אחרי החלטתה של חברת מרצ לפרוש מהקואליציה, בממשלה יוזמים הצעת חוק לבחירות לכנסת כבר ביום ד' הקרוב • בקואליציה הופתעו מהודעת זועבי: "אי אפשר לסמוך" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

לאחר הודעת הפרישה של חברת הקואליציה ח"כ ג'ידא רינוואי זועבי ממרצ, בקואליציה בכלל ובמרצ בפרט הופתעו מהודעתה של זועבי.

חבר 'מרצ' יאיר גולן אמר בריאיון לרשת ב' כי "זה מאוד מאוד מאכזב ומצער. דיברתי איתה השבוע בכנסת ולא היה לכך רמז. זו עדות לחוסר הבנה בסיסי בפוליטיקה. זו ממשלת הצלה. פוליטיקה זו לא תכנית כבקשתך. צריך לקיים דיון סיעתי. אני קורא לחברת הכנסת זועבי לחזור בה מהטעות הפטאלית הזאת."

במהלך פגישה עם פעילי מפלגה, אמר שר התקשורת יועז הנדל כי "הייתי נגד המינוי שלה לקונסולית. אי אפשר לסמוך על הזועביז."

חברת הכנסת מ'העבודה' אבתיסאם מראענה אמרה כי היא "‏מצטערת מאוד לשמוע על פרישתה של ח״כ רינאוי זועבי ממרצ. הקואליציה הזאת היא עוגן חשוב בתוך המציאות המורכבת בארץ. היא דורשת מכולנו לקחת אחריות גדולה על המקום הזה. כל יום שהקואליציה הזאת שורדת הוא עוד יום שבו כמות האור גדולה מכמות החושך".

חבר הכנסת אלי אבידר הגיב גם הוא ואמר כי ״ראשי קואליציית השינוי: חודשים ארוכים שאני דורש להעביר את חוקי הנאשם. אמרתם ׳יש זמן׳, ׳למה עכשיו?׳, ׳אנחנו יודעים מה לעשות׳, ותראו לאן הגענו. חברת כנסת ממרצ! מהצד שלנו! עומדת להחזיר את נתניהו. כמו שאמרתי: אכלנו את הדגים המסריחים, אבדנו את אמון הציבור וגורשנו מהעיר. אנחנו נקח את זה מכאן.״

העיתונאי יניר קוזין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי שר בכיר בממשלה אמר לו כי "הסיפור גמור".

לצד זאת, באופוזיציה חוגגים את החלטתה המפתיעה של חברת מרצ ומתכוונים להעלות ביום רביעי הקרוב הצעת חוק לפיזור הכנסת.

חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מהקואליציה לפני מספר שבועות כתבה: "רווח והצלה ליהודים יבוא ממקום אחר".

מרכז סיעות האופוזיציה חבר הכנסת יריב לוין אמר כי "ממשלת החידלון והכישלון של בנט ולפיד הפכה היום לממשלת מיעוט בכנסת. בנט נכשל בכלכלה, בביטחון, בכל תחום. עכשיו ברור לכולם שהממשלה איבדה את זכות הקיום. אנחנו נחליף במהרה את הממשלה הרעה והכושלת הזאת בממשלה טובה למדינת ישראל ולאזרחי ישראל."

חבר הכנסת יואב קיש הגיב גם הוא וכתב: "אסור לשתף איתם פעולה. הם מתפרקים. נתנגד לכל הצעה שלהם. נחזור במהרה ונעשה פי 100 יותר טוב."

חברת הכנסת קטי שטרית הגיבה כי "אין להם רוב. ‏אין להם מנדט. ‏אין להם זכות קיום!".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר