"איני חלק מהקואליציה"

ח"כ רינוואי זועבי: לא מתחייבת שאתמוך בפיזור הכנסת

הח"כית הפורשת ממרצ הסבירה ב'חדשות 12' את החלטתה, והדגישה כי לא תתמוך בחוקי הממשלה • עם זאת, סירבה לומר האם תחתור לפירוקה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד הגיעה היום (חמישי) לתחתית פוליטית נוספת, כאשר מספר חבריה בכנסת ירד אל 59, ובכך איבדה את הרוב הקואליציוני הדרוש להעברת חוקים.

הח"כית הפורשת, ג'יידא רינוואי זועבי ממרצ, שהותירה את ראשי הממשלה נפתלי בנט ויאיר לפיד ויו"ר מפלגתה ניצן הורוביץ בהלם, התייחסה לראשונה להחלטתה לפרוש, בריאיון ב'חדשות 12':

"אני לא חלק מהקואליציה הזו יותר, ואין דרך חזרה מהחלטתי לפרוש ממנה. הגעתי לנקודת האל חזור. זהו צעד סופי", הדגישה רינוואי זועבי, ולמעשה אמרה כי יכולת הקואליציה להעביר חוקים צנחה פלאים.

עם זאת, רינוואי זועבי סירבה לומר האם תתמוך בצעד הנדרש שיוציא את ישראל למערכת בחירות נוספת - החוק לפיזור הכנסת - והשאירה פתח מילוט לקואליציה, לעבוד ללא רוב מוצק.

כשנשאלה איך תנקוט ביום רביעי, עם העלאת החוק לפיזור הכנסת, אמרה רינוואי זועבי: "לא אפוצץ את הקואליציה הזו באופן אוטומטי, יכול להיות שאתמוך בממשלה מבחוץ. לגבי החוק לפיזור הכנסת - אחליט סמוך להצבעה".

בלשכת שר החוץ יאיר לפיד עבדו היום שעות נוספות כדי לשכנע אותה כי תמונה לקונסולית הכלכלית בשנגחאי כפי שהובטח לה, וברע"מ הציעו לה להצטרף לשורותיה.

חרף כל הדברים הללו, דבריה כנראה חרצו את גורל הממשלה, וקירבו את ישראל עוד כמה צעדים לבחירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר