דאגה במערכת הבריאות

בישראל אומת חולה ראשון ב"אבעבועות הקוף"

נגיף אבעבועות הקוף מוסיף להתפשט בעולם, והערב אישר משרד הבריאות כי חולה אומת גם בישראל • צוות הטיפול במגיפות של משרד הבריאות, יתכנס הערב • הפרטים (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אבעבועות בפנים של ילד (צילום: shutterstock)

נגיף אבעבועות הקוף השחורות, שהתגלה לאחרונה גם במדינות במערב, מוסיף להתפשט ברחבי העולם. בסוף השבוע אומת חולה בנגיף גם בישראל.

משרד הבריאות עדכן הערב (מוצאי שבת) כי תוצאות בדיקה שנערכה במכון הביולוגי לגבר שהגיע לבית החולים באיכילוב עם סימפטומים המתאימים לאבעבועות הקוף, אישרו את האבחנה.

מצבו הקליני של החולה בישראל ממשיך להיות טוב. ממשרד הבריאות נמסר: "משרד הבריאות קורא למי שחזר מחו״ל ופיתח חום ופריחה שלפוחית לפנות לרופא/ה המטפל/ת. הערב תתקיים ישיבה של הצט״מ ובסיומה נעדכן במידת הצורך".

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', לאחרונה התגלו עשרות מקרים של מגפת "אבעבועות הקוף" במערב. בעוד שעד לאחרונה מגפת "אבעבועות הקוף" התגלתה ביבשת אפריקה בלבד, מקרים חדשים של המגפה התגלו במדינות מערביות. כך התגלו בארה"ב מקרים שעל פי התסמינים נראה שמדובר במגפת "אבעבועות הקוף". כך בספרד ובפורטוגל התגלו 40 מקרים נוספים, ואף באנגליה דווח על כתשעה מקרים שבהם לכאורה מדובר במגפה האפריקאית.

המגפה אומנם אינה מדבקת ברמה מיוחדת, ומקדם ההדבקה שלה אף נמוך בהרבה ממגפת הקורונה, כשלרוב היא גורמת לפצעים קלים ולתחושה של חוסר נעימות בלבד, אך למרות זאת - בניגוד לקורונה שפגעה בעיקר באוכלוסייה המבוגרת, אבעבועות הקוף פוגעת בילדים ובאנשים עם מערכת חיסונית לקויה, כשבאפריקה היא גרמה לתמותה של 10% מהנדבקים (-נתון גבוה בהרבה מהקורונה), בעיקר ילדים ואנשים עם מערכת חיסונית לקויה.

כרגע אין תרופה למגפת אבעבועות הקוף, אולם החיסון כנגד אבעבועות השחורות יעיל גם כנגד מגפת אבעבועות הקוף. למרות זאת - מכיוון שאבעבועות השחורות מוגדרת כמגפה שהוכחדה מהעולם, אין בעולם מלאי מספק של חיסונים, כשחיסון חדש כנגד שתי המחלות אושר לאחרונה באיחוד האירופי, וכעת מנסים בחברות התרופות לייצר תכשירים נוספים שאינם ניתנים באמצעות זריקה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר