הטלטלה הפוליטית

ההערכה בקואליציה: "עד מחר, ח"כ זועבי תחזור בה"

מכבש לחצים על חברת הכנסת ממרצ לחזור בה מהתפטרותה מן הקואליציה • גורמים מעריכים כי עד מחר תחזור בה • ניצן הורביץ: "המגעים חיוביים" • עודה: "היא עומדת איתנה" (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
תחזור בה? זועבי (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

ההודעה הדרמטית, שהנחיתה חברת הכנסת הערבית ממר"צ בסוף השבוע, מוסיפה לטלטל את הקואליציה ולגרום למכבש לחצים שיובילו לחזרה בה מהתפטרותה.

הערב (מוצאי שבת) העריכו גורמים בקואליציית בנט כי עד מחר, זועבי תשוב בה מהתפטרותה. כך לפי פרסום של העיתונאי והפרשן עמית סגל בחדשות 12.

כזכור, וכפי שדווח ב'כיכר השבת', חברת הכנסת רינוואי זועבי ממפלגת מרצ הודיעה בשעת צהרים של יום חמישי האחרון כי החליטה לפרוש מהקואליציה. בהודעה ששלחה לראש הממשלה בנט ולרה"מ החליפי לפיד, כתבה בין היתר: "לצערי הרב בחודשים האחרונים ומתוך שיקולים צרים של פוליטיקה, ראשי הקואליציה העדיפו לשמר ולחזק את הצד הימני שבה".

לדבריה, "החודש האחרון, חודש רמאדן היה קשה מנשוא. המראות שהגיעו מהר הבית של שוטרים אלימים מול קהל מתפללים, הלווייתה של העיתונאית שירין אבו אעקלה; הביאו אותי למסקנה אישית אחת. לא עוד". עוד כתבה: "אינני יכולה להמשיך ולתמוך בקיומה של קואליציה שמתנכלת במורה זו כלפי החברה שבאתי ממנה".

כאמור, הערב מעריכים גורמים בקואליציה כי זועבי תחזור בה מהתפטרותה. הערב גם מתקיימות הפגנות מחוץ לביתה.

יו״ר מרצ ניצן הורביץ אמר הערב לדנה ויס בחדשות 12 :"המגעים בכיוון חיובי, רינאוי-זועבי מבינה שפירוק הקואליציה היא מתנה לביבי ובן גביר".

מנגד, בראיון לתכנית 'פגוש את העיתונות' בחדשות 12, אמר הערב יו״ר הרשימה המשותפת איימן עודה: ״דיברתי עם רינאוי-זועבי לפני 5 דקות בטלפון. היא עומדת איתנה על שלה, שזו ממשלה רעה מאוד ושאי אפשר להמשיך עם ממשלה שפוגעת באזרחים הערבים ובעם הפלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר