שוב הסלמה?

מתיחות לקראת יום ירושלים: חמאס מאיים, שרים התעמתו

התסריט יחזור על עצמו? כמעט שנה אחרי 'שומר החומות', גם השנה צפוי מצעד הדגלים לעבור ביום ירושלים בשער שכם • שרים התעמתו בישיבת הממשלה • ארגון 'חמאס' שיגר איום לישראל (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
צעדת הדגלים בשנה שעברה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך ישיבת הממשלה השבועית הבוקר (ראשון) שוחחו השרים על ההחלטה של השר לביטחון-פנים, עמר בר-לב, שפורסמה בשבוע שעבר, לפיה מצעד הדגלים ביום ירושלים יעבור גם השנה בשער שכם. כך לפי הפרסום בחדשות 12.

כזכור, גם בשנה שעברה, טרם האירוע, פורסם כי המצעד יעבור דרך שער שכם, אך כשעה לפני תחילת המצעד המסלול שונה. שינוי המסלול לא עזר לשכך את זעם החמאס והמצעד הוא שהצית את מבצע 'שומר החומות'.

בחמאס שיגרו היום, קודם ישיבת הממשלה, מסר מאיים לישראל. איסמעיל הנייה נשא דברים בנאום ששודר ברשתות החברתיות ואיים: כי לא יאפשרו את "חילול אל אקצה". לדבריו, ""מה שקורה בירושלים ובסביבתה הוא עלבון מכוון למוסלמים ולפלסטינים". הוא אמר כי העם הפלסטיני מוכן להתנגד וללדת "עד הסוף".

שעות לאחר מכן, בישיבת הממשלה, שאל השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' "למה מצעד הדגלים צריך לעבור דרך שער שכם?" וראש הממשלה השיב כי "תמיד זה היה כך, המצעד תמיד עבר דרך שער שכם. ראש הממשלה הקודם התקפל בפעם שעברה בעקבות לחץ החמאס. כל גורמי המקצוע בעד".

שרים נוספים הביעו את עמדתם בנושא, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון קראה לשיחה בנושא "אבסורד" והשרה להגנת הסביבה תמר זנדברג אמרה כי "זו פעילות פרובוקטיבית פוליטית".

בהמשך, בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה לסאגה השבועית ואמר: "מחר נביא את חוק "ממדים ללימודים" להצבעה בכנסת בקריאה שניה ושלישית. 16,500 לוחמים משוחררים ממתינים כרגע למילגת לימודים".

הוא הסביר: "אם חברי הכנסת של הליכוד יצביעו נגד - החוק ייפול והלוחמים לא יקבלו את המילגות. רבים מהלוחמים לא יוכלו להרשות לעצמם לגשת ללימודים בכלל, ואחרים, שהתחילו לימודים בהסתמך על הכסף הזה – פשוט ייתקעו ללא מענה.

"אבל אם חברי הכנסת של הליכוד והאופוזיציה יסכימו להימנע או להיעדר, רק לא להצביע נגד, החוק יעבור, והלוחמים יקבלו את מה שמגיע להם"., הסביר, "אני רוצה להבהיר - להצבעה נגד החוק אין שום השפעה על הקואליציה והממשלה, רק פגיעה בלוחמים. אני קורא לח"כים מהליכוד ומהאופוזיציה: אל תרימו ידיכם נגד החוק של לוחמי צה"ל".

בהמשך דבריו התייחס למצב הביטחוני המתוח: "למרות הטלטלות שהקואליציה עוברת, והיא עוברת, הממשלה שלנו לקחה מדינה מאבטלה המונית וגירעון שיא, מהומות ברחובות ישראל ואלפי רקטות מעזה על ישראל, והעבירה את המדינה לצמיחה חזקה וטיפול נחוש בביטחון - מבפנים ומבחוץ".

לסיום, התייחס למשבר החדש עם פרישתה של ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי מהקואליציה: "אני חושב שאם חברי כנסת משמאל מרגישים שהממשלה ימנית מדי, וחברי כנסת מימין מרגישים שהממשלה שמאלנית מדי - סימן כנראה שהממשלה במקום טוב באמצע, ממשלה ביצועית טובה שמניחה בצד מחלוקות אידאולוגיות ופשוט דואגת לאזרחים. זו המשמעות של פשרה. זו ממשלה טובה לישראל ואנחנו לא מוותרים".

"כדי להתגבר על המהמורות עלינו לשים את טובת המדינה מעל אינטרס המגזרי הצר, כולנו צריכים להבין שאף אחד לא יהיה 100% מרוצה. זאת עבודה קבוצתית ולא אישית. אני בטוח שאם כולנו נמשיך לגלות רצון טוב – הממשלה תצלח את כל המשברים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר