הנגיף המתפרץ

מסוכנת? זה מה שידוע על 'אבעבועות הקוף'

אנחנו בטראומה ממגפת הקורונה, אך האם 'אבעבועות הקוף' אכן מסוכנת? לפני שאתם נכנסים לפאניקה חשוב שתכירו את הנתונים הבאים, ותהיו ערוכים בהתאם • אלו הפרטים (בריאות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

כולנו זוכרים את הרגע שבו הופיע הקורונה בחיינו. בתחילה חשבנו שמדובר בבעיות של הסינים, ורק משהחלו הסגרים הבנו שהקורונה כאן בשביל להישאר ולשבש את חיינו השלווים. הפעם, אנחנו כבר מוכנים, וכשאנחנו שומעים על המגפה החדשה שמגיעה לפתחנו אנחנו למודי ניסיון: האם מצפה לנו קורונה נוספת? האם החיים שלנו צפויים להשתבש שוב ושוב?

ובכן, נאמר זאת בקצרה - כנראה שאבעבועות הקוף אינה 'קורונה ב'. מומחים לענייני מגיפות טוענים כי יש כמה הבדלים משמעותיים בין הקורונה לבין מגפת אבעבועות הקוף:

1. בניגוד לקצב התפשטות הקורונה שהתפשטה במהירות של אלפי נדבקים ביום - עד כה זוהו בעולם כמה עשרות מקרים בלבד שנדבקו כפי הנראה בעקבות פתיחת ענף התיירות.

2. למרות שהתמותה באפריקה מאבעבועות הקוף יכולה להגיע לעשרה אחוזים, הווריאנט שהצליח להיכנס לעולם המערבי הינו ווריאנט קל יותר שבו אחוזי התמותה צפויים להיות נמוכים בהרבה. בנוסף, האחוזים שנמדדו באפריקה שבה יכולותיו של ענף הרפואה לוקים בחסר ואינם משקפים בהכרח את כמות התחלואה שכפי הנראה תהיה במדינות העולם המערבי.

3. התסמינים של הקורונה היו פחות מובהקים וברורים מאבעבועות הקוף, ולכן היה קשה יותר למצוא את החולים ולבודד אותם. לעומת זאת במגפת אבעבועות הקוף קל בהרבה לבודד את החולים. למרות זאת - במגפת אבעבועות הקוף שלב ההדבקה מגיע עם תחילת המגפה עוד לפני שהשלפוחיות פושטות בכל הגוף, ולכן לא בטוח שהדבר יסייע במלחמה נגד ההידבקות במגפה. כמו כן - העובדה שכבר כעת נדבו חולים ממדינות רבות בעולם מעלה את החשש שההתפשטות קוראת הרבה לפני חשיפת המחלה, ולכן יקשה יותר לעצור אותה.

4. החיסון כבר קיים - למרות שרוב מדינות העולם הפסיקו לחסן כנגד מחלת אבעבועות השחורות (החיסון שהוכח כיעיל גם כנגד אבעבועות הקוף), הידע קיים, ובמדינות רבות בעולם קיים מלאי של חיסונים שיכול לסייע בהדיפת המגיפה. כך לדוגמה - ממשלת ארה"ב פרסמה כי יש לה מלאי מספק של חיסונים שיכול לחסן את כל אזרחי ארה"ב.

למרות זאת, חשוב להיות ערוכים למגפה - ובמקרה שקיים חשש להידבקות במחלה או במגע עם חולה מאומת כדאי להיוועץ בגורמי רפואה מוסמכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר