קואליציה במשבר

איך ישרדו? הדילמה של גדעון סער ותקווה חדשה

המצב בקואליציה לא מזהיר - אך מצבה של 'תקווה חדשה', נוראי. חברי תקווה חדשה, חושבים להקים ממשלה ימנית חדשה, סער שמתנגד - לוטש עיניים לתפקיד אחר • כל הפרטים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אלקין וסער. לפני שנה (צילום: Michael Giladi/Flash90)

אין זה סוד כי הקואליציה נמצאת במשבר עמוק, וטובי הפרשנים, לא מעניקים לה אורך חיים מעל מספר חודשים. אחת המפלגות שהכי תפסיד אם תתקיימנה בחירות בקרוב, היא מפלגת תקווה חדשה, שבהרבה מהסקרים נמצאת תחת אחוז החסימה.

אז מה הן התוכניות של חברי המפלגה, שהתרגלו למנעמי השלטון, כאשר רוב החברים בה מכהנים בתפקידים בכירים בממשלת בנט-לפיד?

על פי הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, יושב ראש המפלגה, גדעון סער, בוחן בימים אלו את האפשרות של ריצה לראשות עיריית תל אביב.

אין זו הפעם הראשונה שסער בוחן אפשרות לרוץ לראשות העיר - בה הוא מתגורר, אך הפעם, סער מגיע עם יתרון גדול - הוא כבר לא נחשב לאיש ליכודי, או לאיש ימין, אלא הוא נחשב לאיש שהפיל את ראש הממשלה לשעבר נתניהו מהשלטון - ובכך הוא בונה שתל-אביבים רבים יצביעו עבורו.

מנגד, חברי סיעתו של סער, כך נודע ל'כיכר השבת', לוחצים עליו לחבור לליכוד ולהקים כבר בכנסת הזו ממשלה חדשה בראשות נתניהו. סער, שמרגיש שכלתה עליו הרעה, מנסה לגשש את דרכו החוצה - בצורה אלגנטית.

ל'כיכר השבת' נודע כי על שר המשפטים סער מופעל לחץ מתוך מפלגתו, הקורא לו לשוב ולהרכיב ממשלה עם הליכוד, כבר בכנסת הזו, ללא צורך בבחירות. ע"פ המידע שהגיע לידינו, כמה מחברי הרשימה פנו ליו"ר והודיעו לו שלא יפרשו בלעדיו, אלא רק איתו. בלשכת סער דחו את הדברים.

'כיכר השבת', פנה אל השר גדעון סער, כדי לבדוק האם הוא מאשר את המידע, אך בלשכת השר בחרו להכחיש: "אין לחצים. ואין לוחצים. ואין נלחצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר