שופינג למתקדמים

מחפשים לקנות 'יד שניה'? | חמש עצות זהב

אתם אוהבים לרכוש מוצרים מ'יד שניה' אך לא מעוניינים ב'שמונצעס'. באמצעות חמשת הכללים הבאים תרכשו מוצרים יוקרתיים ואיכותיים במחירים שאף אחד לא יאמין (משפחה)

מישאל לוי | כיכר השבת |
אתר למכירות יד שנייה (צילום: שאטרסטוק)

כמעט ואין אחד מאתנו שלא מרגיש בארנק את ההתייקרות האחרונה במשק. המחירים שגם עד היום לא היו זולים מדי, זינקו לפתע לרמות שקשה לעמוד בהם. כשמוסיפים לפירוט החודשי את הוצאות הדלק היקרות ואת המשכורת שנשארה באותו המקום - אנחנו מבינים שאין ברירה אלא לשנות הרגלים.

בעוד ובקניה השבועית הכוללת מוצרי צריכה בסיסיים נעדיף שלא לגעת - ניתן לחסוך סכום נכבד אותו אנחנו רגילים להוציא על קניות מזדמנות של ביגוד, משחקים, ריהוט, וציוד בסיסי לבית.

אם תדפדפו באתרים של מוצרי 'יד שניה' או מוצרים 'למסירה', תראו כמות אינסופית של מוצרים שמוצאים מהבית מדי יום. אולם הבית שלכם הוא לא מחסן, ואף אחד לא רוצה לרכוש מוצרים מוזנחים באיכות גרועה.

חמשת הכללים הבאים יסייעו לכם לרכוש בצורה חכמה, ולשדרג את הבית כמעט בחינם:

1. מיקוד החיפוש - אחד השלבים החשובים במסע החיפוש חיפוש הוא מיקוד החיפוש בצורה מדויקת. כך למשל - תוכלו לבקש מוצרים חדשים בלבד או 'במצב חדש' בלבד, אך במקביל להרחיב את אזור החיפוש. חשוב מאד להרחיב במעט את טווח החיפוש - כך שאם (לדוגמה) אתם מחפשים מוצר במחיר של עד 1,000 ש"ח - תסמנו בשורת החיפוש את המספר 1,200: יתכן מאד שתמצאו משהו ששווה השקעה קטנה נוספת, ואף ייתכן שתצליחו באמצעות משא ומתן איכותי להוריד את מחיר המוצר.

2. מיקום אסטרטגי - אחד הסודות החשובים ברכישת יד שניה טמון בלדעת היכן לחפש. כך למשל - אם אתם גרים בשכונת דלת אמצעים ואתם מחפשים מחשב יד שניה - כנראה שתמצאו מחשב מקרטע במחיר גבוה במיוחד כשהמוכר זקוק לכל שקל בכדי לרכוש את המחשב הבא. לעומת זאת אם תחפשו בשכונות יוקרה תמצאו אנשים שרכשו מוצר שאינו מתאים להם מסיבה כלשהי, והם מוכרים אותו ב'יד שניה' רק כדי לא להרגיש פראיירים. המחיר שלהם יהיה זול בהרבה, והמוצר אותו הם רכשו מלכתחילה יהיה כנראה איכותי בכמה רמות.

3. חיפוש לטווח ארוך - אם תחפשו באופן חד פעמי, תאלצו להסתמך על המזל: המוצרים השווים כבר הוסרו מהלוח ואתם עלולים לראות רק את המוצרים שתקועים בלוח בשל חוסר כדאיותם. לכן - השאירו את הדפדפן פתוח על חלון החיפוש ובצעו חיפוש חדש מדי יום. כך תכירו את טווח המחירים הנדרש עבור המוצר שאתם חפצים לרכוש, ואף תוכלו להניח את ידכם על הזדמנויות מיוחדות שעולות מפעם לפעם.

4. שדרגו מוצרים ישנים - אתם זקוקים לארון חדש ואתם לא מוכנים להתפשר על מראה מהמם, שווה לכם לחפש ביד שניה? ובכן, תוכלו כמובן להשקיע מאות ואלפי שקלים ולרכוש מוצר איכותי במיוחד. אך אם אתם יצירתיים, תחפשו בלוחות של 'למסירה' ארון ישן במיוחד בעל מראה 'עתיק' כשלרוב הוא גם יהיה איכותי. צבעו אותו מחדש במראה 'ווינטג'' (צביעה לא מדויקת ובצבע לא שגרתי כמו ירוק או כחול) ותקבלו ארון מרהיב שתוכלו להשוויץ בו בפני כל מכריכם.

5. הישארו קשובים - גם אם אתם בשיאו של מסע חיפוש באתרי היד שניה, ואתם עוקבים באדיקות אחר המודעות, אם תישארו עם אוזניים כרויות תוכלו למצוא הזדמנויות נוספות שכדאיות יותר. כך למשל תוכלו לשמוע כל שכן שמוסר מוצר שיכול להתאים לכם, או אפילו על חנות יוקרתית שמוכרת מוצרים במחירי הפסד לקראת סוף שנת המס. ככל שתהיו פתוחים ליותר אופציות יהיה לכם סיכוי טוב יותר להניח את ידכם על המוצר שאתם זקוקים לו, במחיר ובאיכות טובים יותר.

ובכלל -הקפידו תמיד לשמור על אופציות פתוחות - זה רק יסייע לכם בחיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר