דרמה במליאת הכנסת

גנץ הציע פשרה, נתניהו קיבל וחוק 'ממדים ללימודים' אושר

שר הביטחון בני גנץ הציעפשרה לפיה המלגה לשכר לימוד לחיילים משוחררים תעלה ל-75%, נתניהו תמך וחוק 'ממדים ללימודים' אושר הלילה ברוב של 55 ובהיעדרות של חברי האופוזיציה (חדשות, ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מעט לאחר חצות לילה, שר הביטחון, בני גנץ, הציע פשרה בחוק שהסעיר את משכן הכנסת., חוק 'ממדים ללימודים' שמטרתו סיוע מהמדינה למשוחררים מתפקידי לוחמה בצה"ל בתשלום הלימודים האקדמיים שלהם. על פי ההצעה של גנץ, המימון לשכר הלימוד לחיילים משוחררים יעלה ל-75%. ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו, הסכים להצעה והחוק אושר ברוב של 55 חברי כנסת, ובהיעדרות של חברי האופוזיציה מגוש הימין.

בנאום, במליאת הכנסת, אמר שר היבטחון גנץ: "החלטתי לשים לזה סוף. המטרה שלי לא לפגוע בליכוד. לכן אני מציע לקבל את ההסתייגות שהוצעה ע"י כלל סיעות האופוזיציה ולהעלות את התמיכה ל-75%. ההצעה טובה ומשרתת את החברה הישראלית כולה.

"זה משמר את השיטה. אלו כספים שיוצאו מכספי הפיקדון, כך שלמעשה הלוחם יקבל 100%. אני לא מוכן שהפוליטיקה תפגע בצה"ל. אני מבקש מכולם להצביע בעד ההצעה שמצטרפת לשורה למעשים טובים שאנחנו עושים לטובת חיילי צה"ל".

ראש האופוזיציה, בנימין נתניהו הגיב: "בלוק הימין והליכוד הסכימו להעביר את ההסתייגות שלנו ובהזדמנות הראשונה לתת 100% ללוחמים. גנץ הודה בכישלון, זו ההוכחה שצדקנו מההתחלה שללוחמים שלנו מגיע יותר".

לאחר אישור החוק התבטא ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה): "לסיכומו של יום - שני מבוגרים אחראים (גנץ ונתניהו) שחתרו להסכמות, ושני טרמפיסטים (לפיד ובנט) שעמדו לידם במליאה וצעקו 'ניצחנו' ...".

ח"כ עמיחי שיקלי הוסיף: "בשוך הרעש והצלצולים ולאחר ששקע האבק למדנו דבר אחד: קואליציית הפרוטקשן של זועבי, לפיד, גנץ ומנסור לא מסוגלת לקדם חקיקה ציונית אלמנטרית. לעם ישראל מגיעה ממשלה שתומכת מקיר לקיר בחיילי צה״ל ובלוחמיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר