פרסום ראשון

העימות בגור: הדיין הגר"י סילמן התפטר מנשיאות בית הדין

דרמה בבית דין שירת דוד: יממה לאחר המכתב שפורסם - המתיר לחסידי גור להתלונן על אלימות, הדיין הגר"י סילמן, שעומד בנשיאות בית הדין זעם על המכתב, והודיע על התפטרותו | כל הפרטים (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב סילמן והמכתב (צילום: שוקי לרר)

העימותים האלימים בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בין חסידי גור לאנשי קהילתו של הגר"ש אלתר, שהותקפו קשות: 'כיכר השבת' חושף, כי הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, התפטר מנשיאות בית הדין שירת דוד.

מדובר בדרמה שמסעירה את עולם בתי הדין, הרב סילמן עמד עד היום בנשיאות בית הדין, יחד עם הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הנחשב לאחד מבכירי דייני גור.

הרב סילמן כאמור החליט להתפטר מהתפקיד, וזאת בשל מכתב שיצא אמש על בלנק רשמי של בית הדין, ובו ניתן היתר לחסידי גור שנפגעו כביכול מהאלימות של חסידי הגר"ש אלתר, ללכת ולהתלונן אצל הרשויות.

המכתב שיצא מבית הדין ועורר זעם

מלבד כך שהרב סילמן כעס על ההיתר ללכת לערכאות, הוא כעס גם על משמעות המכתב - כביכול חסידי גור הם אלו שנפגעו מהאלימות הקשה, שהתחוללה בשבת האחרונה.

בנוסף, הקליטו בגור הודעה בקווי המידע הרשמיים של החסידות הודעה כוזבת כביכול הרב סילמן עצמו חתום על המכתב.

הרב סילמן שלא היה מודע ואף התנגד נחרצות לכתיבת המכתב, הודיע הבוקר באופן רשמי שהוא מתפטר מבית הדין. וכך הוא כתב במכתב: "לכבוד חברי בית הדין שירת דוד, "בהיות שפורסם בשמי ושלא על דעתי מטעם בית הדין היתר גורף לפנות לערכאות בנושא אלימות".

"הנני להבהיר בזאת שרק במקום שהצד המבקש מתחייב שלא לפעול בדרכי אלימות שייך לתת היתר כזה. ולכן הריני מושך את ידי מבית דינכם ומעתה אין לי קשר לבית הדין שירת דוד".

מכתב ההתפטרות של הרב סילמן

כזכור וכפי שדווח אתמול ב'כיכר השבת', ישראל מרדכי צישינסקי, מנכ"ל המוסדות של הגר"ש אלתר, הוציא הודעה רשמית ראשונה מטעם הקהילה, בקולו.

בהקלטה, הוא מאשים ישירות את הנהגת חסידות גור אשר לדבריו, "שולחת את אלפי צעיריה להשמיד להרוג ולאבד את כל מי שקשור לראש ישיבה".

צישינסקי הוסיף וטען כי "הם הנחו את צעירי צאנם לפעול בהסתה ללא רסן. ראינו ניסיונות לרצח. מכות שיש בהם כדי להמית. הרבה דם נשפך בימים האחרונים, הם הגיעו לבתי המדרש שלנו, כאחרוני שונאי הדת מהדורות הכי שפלים, בזזו כאחרוני המחבלים עם שנאה בעיניים. קשה להגיד את הדברים, אבל כך זה נראה".

"עם ישראל עוקב ברחבי העולם בשאט נפש אחרי התנהגותם הברברית", הוא הוסיף, "ראינו ילדים ונשים נרמסים ברחבי הארץ".

לעומת זאת, ישראל ינקלביץ', מזכיר 'הוועדה' בגור, שיגר אתמול (ראשון) הקלטה לכלל החסידים בה נאמר כי "לבקשת המשטרה נערכה אמש פגישה עם נציגי הוועדה בה הוצגו בפניהם ראיות לחציית כל הקווים האדומים מצד אנשי הקבוצה, במעשי הסתה נגד אנשי שלומינו, עד כדי שבירת כל הגבולות בהתנכלות אישית מזעזעת לכ"ק האדמו"ר, שאף הגיע לשיא ביום חמישי בעת הביקור של האדמו"ר בתל אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר