בירושלים ורחובות

שידור חוזר: מסע הלווית רבה של רחובות, הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל

מסע הלוויתו של רבה של העיר רחובות ונשיא ישיבת מאור התלמוד, יוצא בשעה זו מבית ההלוויות שמגר בירושלים, ולאחר מכן, בשעה 16:00 מכיכר הישיבה ברחובות (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מסע הלוויה (צילום: שיא לייב)

אבל כבד בעולם התורה וההלכה עם פטירתו אמש (שלישי) של הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, רבה של העיר רחובות, נשיא ישיבת מאור התלמוד ורב בית הכנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים, כשהוא בן 92. מסע הלוויתו החל היום בשעה 14:00, בבית ההלוויות שמגר בירושלים, כאשר לאחר מכן, הלוויה תגיע לכיכר ישיבת מאור התלמוד ברחובות, ומשם לבית החיים ברחובות. "כיכר השבת" העביר את מסע הלוויה בשידור חי.

בבית הלוויות בירושלים, הספידוהו בבכי תמרורים, חלק מבניו, המשגיח הגר"ד סגל והגר"י אפרתי.

בעקבות הלוויה, המשטרה הודיעה על שינויים בתנועה בעיר רחובות, על מנת לסייע לציבור להגיע בבטחה. השינויים יחלו מהשעה 16:00 אז יסגרו לתנועה הרחובות הבאים: רח' בנימין, רח' מנוחה ונחלה, רח' גורדסקי, דרך מנחם בגין מצומת דרך ירושלים ועד אחוזת הנשיא.

הגאון רבי שמחה זצ"ל נולד לאביו הרב רפאל זצ"ל ולאמו מרת רחל, בתו של הרב שמחה מנדלבאום, ובבחרותו למד הגר"ש תחילה בישיבת בני עקיבא בכפר הרא"ה, ולאחר מכן בישיבות חברון בירושלים וסלבודקה.

בצעירותו זכה להקים ישיבה לצעירים בנתניה, ולאחר נישואיו עמד הגר"ש בראשות ישיבת 'מרום לציון' - ישיבה לנוער צעיר שנזקק לחיזוק רוחני, שם הוא השקיע מאמצים רבים לטובת הנערים.

לאחר הסתלקותו של אביו שכיהן כרבה הראשי של העיר טבריה, התמודד הגר"ש לתפקיד רב העיר, אך בשל התנגדויות שונות הוא הודיע כי הוא מסרב להמשיך בהתמודדות.

משם עבר הגר"ש קוק להתגורר בעיר רחובות, שם הוא הפך במהרה לאחת הדמויות ההלכתיות הבולטות בעיר, עד אשר הוא מונה לשמש כרב העיר, לאחר שאחיו הגאון רבי שלמה זצ"ל נהרג בתאונה קשה.

בתפקיד בו הוא שימש במשך עשרות שנים הוא ביצע פעולות רבות לחיזוק נושא הדת ברחובות, ובראשם נושא שמירת השבת והכשרות, כולל מאבקים בנושא שהוא ניהל נגד גורמים שונים ששמו להם למטרה להרוס את הדת.

בחייו אף זכה להקים ולייסד את ישיבת מאור התלמוד, ישיבה שבה לומדים מאות בחורים, כאשר לטובתה הוא גייס כספים רבים ברחבי העולם, במסירות גדולה למען עולם התורה.

תלמידיו מספרים על הערכה רבה בקרב כל גדולי התורה וראשי הישיבות שהעריכו מאד את ראש הישיבה, את גדלותו בתורה ואת חביבותו על כלל התלמידים ובוגרי הישיבה.

בפטירתו הותיר אחריו את בניו, רבי אריה, רבי חיים, ראש ישיבת 'תורת רפאל', הרב בן ציון, הרב אברהם יצחק, והרב דב.

ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר