נתניהו זעם | סקירה

סוער בכנסת: סיכום החוקים שעוררו מהומה

יום סוער עבר ועוד יעבור במליאת הכנסת, חברי הקואליציה והאופוזיציה מתגוששים ביניהם ובתוך עצמם - על החוקים החשובים להם, 'כיכר' בסיכום כל החוקים החשובים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראשי הממשלה ובני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יום סוער עבר במליאת הכנסת, 33 חוקים עלו עד כה (רביעי) להצבעה, כשחברי הקואליציה והאופוזיציה מתגוששים ביניהם, בהמשך אף פרצה סערה פנים-אופוזיציונרית בין המפלגות החרדיות למפלגת 'הליכוד', 'כיכר השבת' בסיכום החוקים החשובים שעלו.

• חוק מניעת החזרת גופות למחבלים

על פי החוק, אותו הגישו ח"כ בצלאל סמוטריץ' וקבוצת חברי הכנסת, הוצע לקבוע כי גופתו של מי שנהרג בעת ביצוע מעשה טרור תיקבר בבית קברות של חללי האויב, אלא אם הורה ראש הממשלה, מטעמים מיוחדים, על השבת גופתו לידי משפחתו.

החוק נפל במליאה כשראש הממשלה, נפתלי בנט, הצביע נגד, זאת למרות שבעבר קרא להשתמש באותו צעד, גם ראש הממשלה החליפי ושר החוץ, יאיר לפיד, הצביע נגד, זאת למרות שמפלגתו 'יש עתיד' העלתה הצעת חוק דומה לפני מספר שנים, השניים עמדו בכניסה לאולם הכנסת ומיד אחרי שהצביעו יצאו מהמליאה לקול מחאות חברי האופוזיציה.

מפלגת הציונות הדתית תקפה בתגובה: "קואליציה שנשענת ומונשמת על ידי תומכי טרור הפיחה היום רוח בכנפי הטרור ומנעה חוק יעיל שאנשי הקואליציה עצמם אמרו בעבר כי הוא חוק נחוץ ונכון".

בציונות הדתית הוסיפו לתקוף: "קואליציית בנט-טיבי מסוכנת לבטחון ישראל. בנט העדיף שוב את כיסאו על פני אזרחי ישראל וירק בפעם המי יודע כמה יחד עם חבריו, שקד וכהנא על המשפחות השכולות על חיילי צה״ל ועל אזרחי ישראל. בקרוב ממש נתקן".

גם יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו תקף בהודעה חריפה: "אין שפל שבנט לא ירד אליו כדי להחזיק את ממשלת ההונאה והחולשה שלו שתלויה לחלוטין בתומכי טרור ושוללי הציונות".

• חוק השקיות

החוק הוגש בידי חבר הכנסת יוראי להב-הרצנו, על פי פרטיו, הוצע להרחיב באופן דרמטי את חוק המיסוי על שקיות החד-פעמי בחנויות.

במפלגת הליכוד נתנו תחילה חופש הצבעה לחברי המפלגה - ובמפלגות החרדיות זעמו על כך, מבחינת הפוליטיקאים החרדים, מדובר בחוק הממשיך את גזירת החד פעמי שהביא ליברמן. ובחוק שיפגע בחלשים. יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אף נפגש עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר לו: "חופש הצבעה על חוק שקיות חד פעמי משמעותה פירוק גוש הימין".

לבסוף, ואחרי סאגה ארוכה, חבר הכנסת יריב לוין, עדכן באופן רשמי את הח"כים שחוק החד פעמי לא יעלה. וכי במידה ויעלה - האופוזיציה כולה תצביע נגד. כאשר ההישג רשום על 'יהדות התורה'.

חוק ההתנתקות

החוק הוגש בידי חברי הכנסת יולי אדלשטיין ומיקי זוהר, על פי פרטיו, הוצע לבטל את סעיפי החוק בהם נקבעו איסורי כניסה ושהייה בשטחים שפונו במסגרת תכנית ההתנתקות ואת הסעיפים בהם בוטלו הזכויות של מי שישבו בהם.

החוק נפל ברוב של 61 ח"כים נגד, רק 49 הצביעו בעד. אם הצעת החוק הייתה עוברת היא הייתה תקפה במקרים רבים, כך לדוגמה פינוי הישיבה שהוקמה ביישוב 'חומש', כשהסיבה בשלה הישיבה עומדת בפני פינוי היא בגלל שהוקמה במקום שפונה בהתנתקות, אם החוק היה עובר, הישיבה לא הייתה מפונה.

• תיקון החוק הנורבגי

החוק הוגש בידי חברי הכנסת שמחה רוטמן, דוד אמסלם ויצחק פינדרוס ובמסגרתו הוצע לבטל את הסדר "החוק הנורבגי" וכל ההוראות הכרוכות בו. כך, על פי ההצעה, חבר כנסת שהתפטר מהכנסת לא יוכל לשוב ולכהן כחבר כנסת באותה הכנסת וחבר הכנסת שנכנס במקומו ימשיך בכהונתו לאורך כל תקופת כהונת הכנסת. לצד זאת, סגן שר יידרש להיות חבר כנסת לאורך כהונתו כסגן שר.

החוק נפל בתיקו וח"כ שמחה רוטמן תקף בחריפות: "אם רק ח"כ נורבגי אחד, מאלה שלא נכחו כשהתחלתי את דבריי, היה נעלם בזמן ההצבעה, ולא משמש כקבלן הצבעות עבור מפלגתו, הוא וחבריו הנורבגים היו יכולים לשמש כחברי כנסת "על מלא" ולא כחברי כנסת "על תנאי", כתב, "אומץ לב, מוצר במחסור בקואליציה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר