החיבוק לציבור הדתי

הראשל"צ הגר"י יוסף נגד מתן כהנא: "חורבן גדול"

הראשון לציון והרב הראשי, הגר"י יוסף, התייחס לרפורמות שמוביל סגן השר מתן כהנא וקרא לציבור הדתי לאומי לתמוך ברבנות הראשית: "צריכים את הכוח שלכם" • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ 7)

הראשון לציון והרב הראשי לישראל, הגאון רבי יצחק יוסף, התייחס אמש (רביעי) בטקס חנוכת בית כנסת בשכונת מעלה הזיתים במזרח ירושלים, לרפורמות שמוביל סגן השר מתן כהנא וקרא לציבור הדתי לאומי לתמוך ברבנות הראשית: "צריכים את הכוח שלכם".

הרב הראשי הזכיר את הרפורמות שמוביל סגן השר כהנא והדגיש: "אנחנו לא משייכים את זה לכולם, יש פלג קטן, כמו אצל החרדים, יש כל מיני קבוצות, גם אצלכם יש איזה קבוצה, אני יודע שזה לא הדרך שלכם".

לדבריו: "אני מכיר את הרבנים, ברוך ה' מישיבת מרכז הרב וישיבת הר המור. איזה בני תורה, יראי אלוקים באמת. אני צריך את הכח שלכם, שגם אתם תצאו נגד כל הרפורמות שהם רוצים לעשות. אם זה רפורמה של הגיור - שזה יהיה חורבן גדול אם הדבר הזה יעבור, זה עבר חלקית.

"הרפורמה של הכשרות זה הכשיל את עם ישראל, כמה אנשים אוכלים כשרות שהיא לא טובה, שאוכלים דבר של איסורים. חסה, צריך שיהיה מגידול 'חממות, אז אין תולעים. ברגע שנותנים חסה בגידול רגיל זה מלא תולעים, לא מנקים את זה, איך אפש רלהאכיל את עם ישראל חסה בגידול רגיל".

"אני מנסה להסביר להם את זה", הוסיף הראשל"צ: "שולח כמה רבנים. נכנס מכאן ויצא משם. לא מקבלים. אתם צריכים לתת לנו כח, לרבנות הראשית לישראל. היום הרבנות הראשית לישראל ניצבת בחוד החנית של המלחמה הזאת של שמירה על עם ישראל שלא יהיו גיורים פיקטיביים. הלכו והמציאו כל מיני דברים שהם שקר וכזב ואין לזה שום יסוד בהלכה, שיש מושג של גיור מסורתי, שתתגייר ותקבל עליך מצוות ותהיה מסורתי, תמשיך לחלל שבת, תמשיך לאכול טריפות אבל זה גיור מסורתי. אין דבר כזה בפוסקים".

לדבריו "יש רבנים שמגלים פנים בתורה שלא כהלכה. הוא נותן להם, השר שלנו נותן להם כוח. אתם צריכים לתת כוח וגיבוי לרבנות הראשית. דווקא הציבור שלכם שמבינים את הדברים האלו צריכים לתת כח לרבנות.אנחנו נלחמים לא על כבוד, נלחמים לשמור על היהדות ועל התורה שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר