"אהיה ראש ממשלה"

יאיר לפיד אופטימי: "מאמין וסומך על השותפים שלי בקואליציה"

שר החוץ יאיר לפיד אופטימי, למרות המשברים התכופים בקואליציה שלו. למרות ההערכות, כי הממשלה תתפרק קודם שיגיע זמנו להיות ראש ממשלה - לפיד אופטימי וזו הסיבה (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד. אופטימי (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הקואליציה הרעועה אותה מחזק כל העת, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, לא גורמת לו להאמין לדיווחים, כי שותפיו לא מתכוונים להעניק לו את כסא ראש הממשלה בעוד יותר משנה.

בריאיון שהעניק לפיד ל'חדשות 13', הוא הסביר: "אני מאמין שיש סיכוי לא רע שאהיה ראש ממשלה". "אמנם", סייג לפיד ואמר: "החיים לימדו אותי להיזהר עם תחזיות".

"יש בעיה שאתם לא זורקים את הסרט ואז מקרינים לך את זה. אני חושב שהסיכוי הוא טוב. עשיתי הסכם פוליטי עם אנשים שאני מאמין להם ומאמין בהם. הגיע הזמן שמי שינהל את המדינה זה המרכז. אנחנו התנועה הפוליטית הגדולה בישראל", אמר לפיד בביטחון, על מי שהפר את כל ההבטחות בחירות - לבוחריו.

ומה בנוגע למפלגות החרדיות? לדברי לפיד: "האם החרדים מוכנים לעמוד בקווי היסוד שלנו? אני בעד להכניס אותם, אבל כל מפלגה שתרצה להצטרף אני אברך אבל היא תצטרך להבין שצריך לעמוד בקווי היסוד. את ליברמן לא נזיז ממשרד האוצר. קשה להזיז את איווט אם הוא לא מסכים".

בהמשך התייחס לפיד לסוגיה הבוערת - פינוי הישיבה בחומש ואמר: "אני תומך שמדינת ישראל תעמוד בחוקים של עצמה והחלטות בית המשפט. מעבר לזה, זו החלטה של מערכת הביטחון. אני לא יודע אם פינוי חומש מפרקת את הקואליציה וזה לא מעניין אותי. לא אעשה חישובים פוליטיים עם אף אחד. ביטחון זה ביטחון".

עוד התייחס לפיד, למי שבשבוע שעבר הכריזה על מרד - חה"כ ג'ידא רינאווי-זועבי; "גם היום מכריזים על מותנו ואנחנו מנצחים הצבעה אחר הצבעה והיא מצביעה איתנו. לתקציב תמיד יש תוספות והוא צריך לעבור בוועדת הכספים. איך ובאיזה עולם יש בעיה עם העברת כסף לבית חולים?".

לגבי המורדים אמר לפיד: "זה חלק מהעבודה. אני אומר כל הזמן לחבריי, זה מחייב כל אחד מאיתנו לאחריות וזו הזדמנות לקרוא להם לגלות אחריות ולהבין שלא תקבלו תמיד כל מה שאתם רוצים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר