"מודאגים מהסלמה"

מצעד הדגלים: ארה"ב ביקשה לבחון מחדש

גורמים בממשל האמריקני ביקשו מהממשלה לבחון מחדש את תוואי מצעד הדגלים שצפוי לעבור בשער שכם • גורמים ביטחוניים חוששים משינוים שיצטיירו כחולשה ישראלית (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock, Zack Wajsgras/Flash90)

לקראת מצעד הדגלים הצפוי ביום ראשון הקרוב, גורמים בממשל האמריקני העבירו מסר לישראל כי ארצות הברית חוששת ממתווה המצעד "מחשש להסלמה" שיעבור בין היתר גם בשכם שכם. כך פורסם לראשונה ב-ynet.

אתמול (רביעי) מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, קיים הערכת מצב לקראת מצעד הדגלים הצפוי ביום ראשון בירושלים וכן לקראת הילולת שמואל הנביא - בשבוע הבא.

במשטרה, כך נודע ל'כיכר השבת', נערכים לאפשרות של הפרות סדר במצעד הדגלים, שיעבור השנה בשער שכם, במשטרה ערוכים לכך ולא יאפשרו את זה, את המצעד יאבטחו 3000 שוטרים - כוחות סמויים וגלויים.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי למשטרה נכון להיום, אין התרעות חריגות על אירועי פח"ע, למעט הסתה ברשות החברתיות, לקראת מצעד הדגלים המשטרה ביצעה קרוב למאה מעצרי מנע של מסיתים ומפרי סדר, ההחלטה על עליית ח"כ איתמר בן גביר בהר הבית ביום ירושלים תתקבל בהתאם להערכת מצב של משטרת ירושלים.

כך או כך, בהערכת המצב שהתקיימה היום, השתתפו גם מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן וקציניו, מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן וקציניו, קציני מודיעין, אג"מ, שב"כ, משרד החוץ וגורמים נוספים. המפכ"ל קיבל סקירה מודיעינית רחבה והוצגו בפניו התכניות המבצעיות של מחוז ירושלים.

בשל המתח הצפוי, המפכ"ל הורה על מעבר המשטרה לכוננות הגבוהה ביותר תוך צמצום חופשות ודחיית קורסים והצבתם של כלל שוטרי ולוחמי משטרת ישראל בפעילות מבצעית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר