לקראת מצעד הדגלים

ההיערכות הביטחונית נמשכת; הושלם גיוס מילואים למג"ב

לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים, שיצוינו ביום ראשון הקרוב, המתיחות הביטחונית מגיעה לשיאה, בצל האיומים מצד ארגוני הטרור; בנט קיים עדכון מבצעי ובמג"ב השלימו את גיוס המילואים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המילואימניקים של מג"ב באימוני ירי (צילום: דוברות המשטרה)

לקראת יום ירושלים ומצעד הדגלים שיצוינו ביום ראשון הקרוב, המתיחות הביטחונית מגיעה לשיאה, בצל האיומים הן של החמאס והן של החיזבאללה, נגד העברת מצעד הדגלים דרך שער שכם.

ישראל, הודיעה כי המצעד יעבור - חרף האיומים, וכי כל שינוי במסלול המצעד, יתפרש ככניעה וחולשה, וזו גם העמדה של כלל גורמי הביטחון. יחד עם זאת, בשל האיומים, מערכת הביטחון נערכת בכלל הזירות להתמודדות במידה והמצב הביטחוני יתדרדר.

כאמור, המצעד צפוי להתקיים כסדרו. מערכת הביטחון כולה נחושה להעביר את המצעד בשער שכם - גם במחיר של הסלמה. במידה והדרג המדיני יקבל החלטה בדקה ה-90 לשנות את המסלול, למערכת הביטחון לא יהיה נוח עם ההחלטה.

עד קיומו של המצעד, בשעות אחר-הצהריים של יום ראשון הקרוב, מערכת הביטחון תקיים עוד מספר הערכות מצב.

נצ"מ ערן לוי, רמ"ח מבצעים מג"ב (צילום: דוברות המשטרה)

היום (שישי) נערכה שיחת עדכון מבצעי יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט, במהלכה קיבל ראש הממשלה עדכון מקיף אודות ההיערכות המשטרתית לקראת האירועים, בדגש על המאמצים המודיעיניים ועל תגבור הכוחות בשטח על מנת לאפשר את ציון יום ירושלים וקיום מצעד הדגלים באופן סדור ובבטחה.

ראש הממשלה סיכם כי מצעד הדגלים יתקיים כסדרו ועפ"י המתווה המתוכנן, כפי שמתקיים מזה עשרות שנים. לפיכך, יסתיים המצעד בכותל ואינו עובר בהר הבית. כמו כן, הפעילות בהר הבית תימשך כרגיל.

בשיחת העדכון השתתפו השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז ירושלים, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה וגורמים נוספים.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן עם הלוחמים (צילום: דוברות המשטרה)

בתוך כך, במשטרה עדכנו כי הושלמה הערכות גיוס לוחמי המילואים של משמר הגבול לטובת אבטחת אירועי יום ירושלים. החל מאתמול גיוסו מרחבי הארץ לוחמים ולוחמות, מפקדים ומפקדות של מערך המילואים של משמר הגבול לטובת תגבור אירועי יום ירושלים במרחבים של מג"ב ירושלים ומג"ב עוטף ירושלים.

3 פלוגות גיוסו אתמול ובתוכן כ-200 אנשי מילואים אשר הצטרפו לפלוגת מילואים שכבר הייתה בתעסוקה מבצעית. הפלוגות עברו ב-24 שעות האחרונות מסלול גיוס והכשרה הכוללת אימוני ירי ואמצעים לפיזור הפגנות והכנה מנטלית לקראת המשימה הלאומית.

לוחמי מג"ב באימונים (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי מג"ב באימונים (צילום: דוברות המשטרה)

בהערכת מצב בראשתו של מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן עם סגל הפיקוד הבכיר של מג"ב ומפקדי מערך המילואים, אמר מפקד מג"ב: "אני רוצה להביע הערכה רבה למערך המילואים, ללוחמים וללוחמות, למפקדים ולמפקדות שנרתמו באופן מלא למשימה, אני מרוצה ממהירות הגיוס של המערך. הבקשה שלי לגייס את מערך המילואים - כוח מקצועי מבצעי מיומן עם פיקוד ושליטה מסודר, שלאורך כל השנה עובר קברת דרך משמועתית באימונים והכשרות שבהם אנחנו מתאימים את המערך לאתגרים המבצעיים.

"מערך המילואים אף פעם לא מאכז אני מעריך מאוד את המערך, לגייס 200 לוחמים בזמן קצר מעיד על המחויבות והבנת המשימה של כולכם. אני מסתכל על הגיוס הנוכחי למשך עשרה ימים לפחות. ככל שאנחנו נמצאים למסה ולגודל יש השפעה קריטית ליכולת שלנו כחיל לתת ביטחון אישי לאזרחים".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן עם הלוחמים (צילום: דוברות המשטרה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר