"אני ונתניהו? אגדות!" | צפו

גנץ התוודה: "מי ששמר עלינו זה לימוד התורה - לא צה"ל"

שר הביטחון ערך מפגש עם תומכיו, וענה על השאלות הבוערות - כולל הדיבור על שיתוף פעולה עם נתניהו והליכוד. בהמשך המפגש, חשף גנץ את צפונות ליבו לגבי לימוד התורה הקדושה • צפו (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון בני גנץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90 )

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ קיים מפגש זום עם תומכיו ביום שישי האחרון, והשיב על השאלות הבוערות העומדות על הפרק - כולל השאלה שסקרנה רבים השבוע - האם הוא משתף פעולה עם נתניהו, זאת שיתוף הפעולה שנראה ביניהם בעת העברת החוק 'ממדים ללימודים'. בהמשך המפגש, חשף גנץ מה הוא חושב על לימוד התורה.

בפתח דבריו התייחס גנץ להעברת החוק 'ממדים ללימודים' ואמר: "אני שמח שהעברנו את החוק, היה לי ברור שהוא חייב לעבור באותו הלילה לטובת החיילים. הייתה לנו תמיכה של הקואליציה, אבל אני לא בטוח שבאמת עבדו בלהעביר את החוק הזה. בסופו של דבר, העלנו את ההסתייגות של ה75 אחוזים, שזה בסך הכל 9 אחוזים יותר, וקיבלנו גם את תמיכת האופוזיציה. אמרתי גם במליאת הכנסת – בלילה הזה אף אחד במליאה לא ניצח, ניצחו רק החיילים".

לגבי הנושא מצעד של הדגלים שיתקיים בתחילת השבוע ויעבור בשער שכם בירושלים, אמר גנץ: "אנחנו רשאים ויכולים לעשות בעיר הבירה שלנו איזה מצעד שאנחנו רוצים, לא יאיימו על הריבונות שלנו. המציאות של ירושלים תמיד רגישה, ואני קורא להימנע מכל פרובוקציה בדרך. אין לנו כוונה להפר שום סטטוס קוו בהר הבית, המשטרה שם כדי למנוע מאנשים להצטרף ולייצר חיכוך מכוון".

"חמאס לא יאיים על הריבונות שלנו", הוסיף גנץ, "בשנה שעברה חמאס החליט לירות רקטות במה שהתחיל את שומר החומות, מבצע שהוא מצטער שקרה ואני מניח שהפעם הוא יהיה מספיק נבון להימנע מזה".

דבריו של גנץ, על לימוד התורה

"יש 51% מהאוכלוסייה החרדית שכבר עובדת", התייחס גנץ לשאלות על שנשאל על הציבור החרדי, "זה בעיקר נכון בקרב הנשים החרדיות, הם רוצים להיות חלק מהחברה, הם רוצים להתקדם, הם רוצים להתפתח. אני לא בעד שנפסיק את לימודי התורה, אני חושב שתורת ישראל זה דבר חשוב, תורת ישראל שמרה עלינו כעם למעלה מ-2,000 שנה, זה לא קרה בגלל צה"ל, זה לא קרה בגלל גבולות 47, זה קרה בגלל המסירות של הלימוד היהודי לאורך שנים, אני מכבד את זה, אני מוקיר בחשיבות של זה, הם רוצים ללמוד".

"החברה הממלכתית", הוסיף גנץ, "בין שהיא דתית ובין שהיא חילונית היא רוצה להמשיך לשרת אבל היא אומרת שהיא לא רוצה להיות הפרייאר היחיד פה. לכן שאנחנו מרחיבים את המסגרת ומכניסים הרבה יותר אנשים לשירות אני חושב שיש בזה הוגנות"

על הליכה משותפת עם נתניהו, אמר גנץ: "הכל אגדות של אנשים לצערי משני הצדדים שרוצים כביכול להשתמש בסיפור הזה בשביל להעצים את המעמד הפוליטי שלהם. נתניהו רוצה לחזק את מעמדו בליכוד, אנשים אחרים בקואליציה יכולים לספר שאני חותר לעבוד עם נתניהו ולהאשים אותי אם הממשלה תתפרק".

"זו נבלה וזו טריפה", הוסיף גנץ, "זה לא נכון וזה לא נכון, אין לי שום מגעים עם הליכוד וגם הגישושים שניסו לעשות, כולל אחד שניסו גם אתמול, ישר קיבל מכה על האף. נתניהו תרם רבות למדינת ישראל בעבר, אבל בשנים האחרונות פגע בממלכתיות, סיכן את שלטון החוק והדמוקרטיה ולא נחבור אליו".

לגבי המאבק של חבר המפלגה ח"כ מיכאל ביטון - שהודיע שלא יתמוך בחוקי הקואליציה, אמר גנץ: "מיכאל נאבק על מקומה של הכנסת כגורם מפקח על הממשלה. אני שומע שיש שיח בזמן האחרון עם שר החקלאות שהולך לכיוון טוב וזה משמח, אני מקווה שגם שרת התחבורה תגיע בשיח פתוח ובנפש חפצה שיגיע למרחב שיתן מקום מצד אחד לרפורמה ההכרחית ומצד שני ישמור על ציבור הנוסעים ונפתור בזה את המחלוקת. מיכאל עשה עוד דבר אחד חשוב ועלה בכל ערוץ תקשורת אפשרי והודיע שהוא יצביע עם הממשלה ולא יצביע אי אמון, והוא לא מתכוון להפיל את הממשלה, לא הוא ולא אף אחד מכחול לבן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר