סקר חדש

גוש הימין גודל; מי הכי מתאים להיות רה"מ?

מסקר חדש שהתפרסם, עולה כי גוש הימין ממשיך לגדול וגוש הקואליציה - יורד • 47% סבורים שהממשלה נשענת על תומכי טרור • וגם: כמה מנדטים יקבלו בנט, סער וליברמן? (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ולפיד, שבוע שעבר במליאה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בחלוף כשנה מהקמת ממשלת בנט-לפיד, מצבה בסקרים ממשיך להיות גרוע והמפלגות הנמצאות בקואליציה מאבדות מנדטים, לטובת מפלגות האופוזיציה, כך עולה מסקר מנדטים חדש שפורסם בחדשות 12 על ידי מכון מדגם.

על פי הסקר החדש, מפלגת הליכוד ממשיכה להתייצב על 35 מנדטים ואילו המפלגה השנייה, היא יש עתיד, שמקבלת רק 17 מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה, היא כחול לבן בראשות בני גנץ, שמקבלת עשרה מנדטים, אחריה ברשימה נמצאת ש"ס עם תשעה מנדטים, ולאחריה, הציונות הדתית של סמוטריץ' ובן גביר, שמקבלים שמונה מנדטים.

יהדות התורה מאבדת מעט מכוחה ומקבלת שבעה מנדטים, הרשימה המשותפת 6, העבודה 6, ימינה 5, ישראל ביתנו 5, תקווה חדשה, רע"מ ומרצ עוברות בסקר הנוכחי את אחוז החסימה רק במקצת ומקבלות כל אחת ארבעה מנדטים.

על פי החלוקה לגושים: הקואליציה הנוכחית, עומדת על 55 מנדטים. גוש נתניהו, ימין וחרדים עם 59 מנדטים. הרשימה המשותפת 6 מנדטים.

בסקר נבחן תרחיש של איחוד בין ימינה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה. בתרחיש כזה מפלגת בנט-ליברמן-סער תקבל 15 מנדטים, אך לא תצליח לשנות את מפת חלוקת המנדטים לגושים.

עוד נבדק בסקר, מי הכי מתאים מול נתניהו לכהן כראש ממשלה: בנט מול נתניהו מקבל 21%, נתניהו מול בנט - 46%. לפיד מול נתניהו - 24%, נתניהו מול לפיד - 46%, גנץ מול נתניהו - 21%, נתניהו מול גנץ - 44%.

עוד נשאל בסקר: האם אתה מסכים לטענה שהממשלה נשענת על תומכי טרור? 47% השיבו בחיוב ו-43% השיבו בשלילה. כאשר רבע מבין מצביעי הקואליציה הנוכחית הסכימו עם הטענה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר