כוננות גבוהה בכל הגזרות

אלפי שוטרים פרוסים בי-ם; פלסטינים יידו אבנים בהר הבית

למעלה מ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו בבירה לקראת חגיגות יום ירושלים, והבוקר, בצל עליית יהודים להר הבית - בניגוד להלכה - פלסטינים יידו אבנים, שוטרים סגרו את אחד המסגדים (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באייר תשפ"ב | 29.05.22
(צילום: דוברות המשטרה)
העימותים בהר הבית (צילום: מתוך הרשתות הפלסטיניות)

לקראת חגיגות יום ירושלים היום (ראשון) בבירה ועליית היהודים להר הבית ובצל איומי הפלסטינים וארגוני הטרור לפגוע בחוגגים - נערכה המשטרה לפנות בוקר בכוחות גדולים.

הכותל, הבוקר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למעלה מ-3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב מתוגברים בשלוש פלוגות מילואים של מג"ב שגויסו שלשום נפרסו ברחבי ירושלים ובעיקר במוקדי החיכוך הצפויים.

העימותים בהר הבית (צילום: מתוך הרשתות הפלסטיניות)
העימותים בהר הבית (צילום: מתוך הרשתות הפלסטיניות)

לקראת תחילת ביקורי היהודים בהר הבית - בניגוד להלכה ופסיקתם כל גדולי ישראל - החלו רעולי פנים פלסטינים להתארגן להפרות סדר כולל ירי זיקוקין, ובהמשך הם נכנסו לתוך המסגד וסגרו עצמם במקום.

השוטרים התעמתו איתם ונעלו עם שרשראות ברזל את השערים של אחד המסגדים שבו ניסו רעולי פנים להתבצר בכוונה להתעמת עם העולים להר.

מוסלמים קוראים קריאות גנאי לעבר העולים להר (צילום: ארגון בידינו)

לפי שעה, הביקורים מתקיימים כסדרם, כאשר מתוך המסגד יורים זיקוקים, זאת ללא השפעה על המשך הביקורים.

ח"כ איתמר בן גביר מ'הציונות הדתית' עלה להר הבית, ובמהלך הביקור אמר כי "מי שמתפרע ומי שפוגע במדינת ישראל לא צריך להיות פה, עם ישראל חי". ביקורו בהר לווה בקריאות מצד עשרות פלסטינים.

ח"כ איתמר בן גביר ביציאה מהר הבית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במשטרה מציינים כי "הפעילות המשטרתית המקדימה שבוצעה במהלך הלילה מנעה הגעת מפרי סדר רבים יותר לאזור. בשעה. זו, המשטרה ממשיכה לפעול לאבטחת הביקורים וקיומם כסדרם".

היהודים שממתינים לעלות להר הבית (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי הגיע הבוקר לנקודת המשטרה בכותל המערבי בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות אלפי השוטרים והלוחמים של מחוז ירושלים והכוחות המתגברים ממחוזות המשטרה.

הבוקר, ערך המפכ"ל ויעוד הערכת מצב טלפוני מנקודת המשטרה בכותל המערבי עם כל מפקדי מחוזות ואגפי המשטרה. במסגרת הויעוד הטלפוני סקרו מפקדי המחוזות את היערכותם ליום ירושלים בכל רחבי הארץ לרבות בירושלים.

במהלך הויעוד, אמר המפכ"ל רב ניצב יעקב שבתאי כי "משטרת ישראל נמצאת היום בהיערכות שיא לקראת אירועי יום ירושלים בכל רחבי הארץ כאשר מרבית הכוחות המבצעיים שלנו פרוסים בדריכות מבצעית וכוננות גבוהה, מוכנים לכל תרחיש.

"אנחנו בשליטה מלאה בכל הגזרות ומול כל האירועים וגם מספר האירועים הנקודתיים שהיו מהבוקר, טופלו באופן מידי ומקצועי. ישנו איסוף מודיעיני משמעותי שמאפשר לנו פעולות מנע בכל רחבי הארץ והפעלה חכמה של כוחות התגובה. אנחנו לא נאפשר לאף גורם מסית ופורע לחבל באירועי היום ולהפר את החוק והסדר.

"חשוב שמול הניסיונות לפרובוקציות מצד פורעים, יעמדו שוטרים ולוחמים שפועלים במקצועיות, רגישות ונחישות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר