שעות למצעד הדגלים

חמאס ממשיך לאיים, בנט: "מבקש שיחגגו בצורה מכובדת"

העלייה להר הבית הבוקר עברה בשקט יחסי, למעלה מ-1,800 יהודים עלו להר עד כה, קבוצת יהודים שהניפו דגלי ישראל בהר הורדו במהירות • במקביל, בחמאס ממשיכים לנסות לחמם את השטח (ארץ)

אילוסטרציה (צילום: Yossi Aloni/Flash90)

שעות טרם פתיחת מצעד הדגלים בירושלים: העלייה להר הבית הבוקר (ראשון) עברה בשקט יחסי, מעל ל-1,800 יהודים עלו להר עד כה, קבוצת יהודים שהניפו דגלי ישראל בהר הורדו במהירות, במקביל, בארגון החמאס ממשיכים לנסות לחמם את השטח.

זמן קצר לפני תחילת עליית היהודים להר הבית - בניגוד להלכה ופסיקתם כל גדולי ישראל - החלו רעולי פנים פלסטינים להתארגן להפרות סדר כולל ירי זיקוקין, ובהמשך הם נכנסו לתוך המסגד וסגרו עצמם במקום.

השוטרים התעמתו איתם ונעלו עם שרשראות ברזל את השערים של אחד המסגדים שבו ניסו רעולי פנים להתבצר בכוונה להתעמת עם העולים להר. בהמשך, פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות, לא היו נפגעים. רעולי פנים ירו זיקוקים בפנים המסגד אך האירוע נשמר בשליטה.

במשטרה דיווחו כי מספר חשודים נעצרו לאחר שהחלו עימותים בין מתפללים לקבוצת מבקרי שכללו השלכת בקבוקים וכיסאות בשטח ההר. כמו כן, בעקבות הפרת כללי הביקור בהר הבית ע״י עשרות מבקרים באחת הקבוצות האחרונות שעיכבו הכנסת קבוצות מבקרים נוספות למקום, הורחקה קבוצת המבקרים ועוכבו מספר מעורבים.

היהודים שממתינים לעלות להר הבית (חיים גולדברג, כיכר השבת)

בארגון החמאס תקפו: "אנשינו נלחמים היום מלחמת קודש באל-אקצא, ישראל ומתנחליה לא יוכלו לחדור לעומקו. ההתנגדות לא יכולה לעמוד בחיבוק ידיים מול הפרות ישראל, אנו קוראים להמונים הערבים להתאחד עם העם הפלסטיני ולהשתתף איתו במערכה לשחרור פלסטין".

הערב בשעה 18:00 צפוי מצעד הדגלים לצאת לדרכו, השנה, ובשונה מהשנה שעברה, המצעד צפו לעבור בשער שכם ובמשטרה נערכים בכוחות מוגברים על מנת למנות עימותים במקום. יצויין, כי בשנה שעברה זמן קצר לפני תחילת המצעד הוחלט על שינוי מסלולו ועל עקיפת שער שכם.

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, נשא דברים בטקס השקת שדולת ירושלים ותקף: "בתוך הממשלה הנוכחית יש מי שחושבים שלא צריך להניף את דגלי ישראל כאן, בלב ירושלים. שרה בממשלה אומרת שמצעד דגלי ישראל בירושלים –זו התרסה".

בפתח דבריו אמר: "בדיוק לפני שנה יצאנו למבצע ״שומר חומות״. עשינו זאת כי בניגוד לשקרים המופצים, סירבנו לבטל את ׳מצעד הדגלים׳ שמתקיים מדי שנה כדי לציין את איחודה של העיר. לאחר שלא נכנענו לאיומי החמאס, ארגון הטרור שיגר מטח רקטות על מבואות ירושלים ותל אביב".

"במשך אחד-עשר ימים הנחתנו על 'החמאס' מכות-מחץ שהוא לא ידע כמותן. אני מקווה שבחמאס למדו את הלקח, אבל אם לא - צריך להכות בהם שוב".

"תמיד זכרנו שירושלים היא הבית שלנו", הוסיף, והחל לתקוף: "אך היום יש אלה שמרגישים שהם בעלי הבית בירושלים. הם מניפים את דגלי אש״ף וחמאס בחוצות העיר, הם שורפים את דגל ישראל על הר-הבית, הם מאיימים בטרור על מי שמניף את דגלנו בבירתנו".

נתניהו הוסיף לתקוף: "אבל יש דבר חמור עוד יותר. בתוך הממשלה הנוכחית יש מי שחושבים שלא צריך להניף את דגלי ישראל כאן, בלב ירושלים. שרה בממשלה אומרת שמצעד דגלי ישראל בירושלים –זו התרסה".

"אתם מבינים? להניף דגלי אש"ף בירושלים, בלוֹד, בתל אביב, בבאר שבע – זה לא התרסה. לשרוף את דגל ישראל בהר הבית - זה לא התרסה. אבל להניף דגלי כחול-לבן בלב ירושלים- זו התרסה".

בהמשך, יו"ר האופוזיציה תקף גם את ראש הממשלה: "חברי קואליציה מבקשים למסור את השליטה בהר-הבית למדינות זרות, וראש ממשלה ישראלי מעביר את המעון הרשמי מירושלים לביתו הפרטי ברעננה. מעולם לא הייתה דרושה כל כך השדולה שאנו מקימים היום, השדולה לחיזוק ירושלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר