אחד הרבנים הוכה

אימה בישיבה החרדית: אנטישמי תקף בנשק

גבר הואשם בחמש עבירות לאחר שנכנס ללא אישור לתחום 'ישיבה גדולה טורונטו', השמיע דברי שטנה ושנאת יהודים, איים בכלי נשק ואף היכה את אחד מרבני הישיבה (חרדים בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
מבנה 'ישיבה גדולה' בו אירעה התקיפה (צילום מסך מתוך Google Maps)

אנטישמיות בקנדה: גבר הואשם בחמש עבירות לאחר שנכנס ללא אישור לתחום 'ישיבה גדולה טורונטו', השמיע דברי שטנה ושנאת יהודים, איים בכלי נשק - ואף היכה את אחד מרבני הישיבה.

משטרת טורונטו הוזמנה לזירת האירוע, הישיבה החרדית 'ישיבה גדולה טורונטו' שברחוב לורנס בעיר. לפי המשטרה, התוקף רכב על אופניו בתוך שטחו הפרטי של המוסד תוך הסגת גבול, ואף התעמת עם תלמידים. הוא חזר זמן קצר לאחר מכן והחל לצעוק על התלמידים ולהשמיע אמירות אנטישמיות.

"לאחר מכן התעמת האיש, שהיה מצוייד בכלי נשק, עם צוות בית הספר - והתרחש עימות פיזי. איש צוות אוים והותקף", דיווחה המשטרה. לא ברור בשלב זה באיזה נשק מדובר.

בחורי ישיבה בטורונטו, ארכיון (צילום: Shutterstock)

המשטרה חוקרת את האירוע כ"תקיפה על רקע שנאה", ויחידת פשעי השנאה מעורבת בחקירה. העצור, ששמו טרם פורסם, מואשם בחמש עבירות בהן איומים, תקיפה ותקיפה בנשק.

בארגון היהודי נגד אנטישמיות 'ידידי מרכז סימון ויזנטל', מסרו בתגובה כי "זה מאוד מטריד שאדם עם נשק איים באלימות על אנשים בישיבה, ועוד יותר מטריד, שצעק שהוא רוצה להרוג יהודים. ברור שזה היה פשע אנטישמי, והעבריין חייב להתמודד עם ההשלכות של מעשיו המטרידים".

עוד נמסר מן הארגון, שסיפק לתקשורת כמה מפרטי האירוע, כי "מתקפה זו באה בצל דו"ח פשעי השנאה השנתי האחרון של משטרת טורונטו, שהראה שוב שהקהילה היהודית בעיר היא הקבוצה המותקפת ביותר. לתלמידים יהודים מגיע ללכת לבית הספר מבלי לחשוש מאיומים ואלימות".

ביום רביעי נעצר החשוד, תושב טורונטו כבן 21, בקשר למעשים. הוא יופיע בפני בית המשפט בעוד כחודשיים, בתאריך 28 ביולי, כדי להישפט על המיוחס לו.

סובלים משנאה. יהודים מוחים נגד אנטישמיות בטורונטו (צילום: Shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר